bildfrossa






Det är ju lite kul i alla fall, att jag typ nästan lite grann inbillar mig att jag är kär bara för att jag har läst så mycket om det. Ibland undrar jag verkligen hur min hjärna fungerar. Jag måste sakna någon del eller någon som sammanlänkar de olika delarna..


another love story

Idag är jag så glad att jag skulle kunna springa jorden runt. Jag har jobbat hela dagen men det har varit så kul att det knappt har känts som jobb. Och jag har varit med så många underbara personer att jag inte vet hur jag skulle klarat mig om de inte fanns. Det blir bara fler och fler människor som gör mina dagar glada nu för tiden och jag är lycklig, genomlycklig, och jag är glad för det. Nu blir det soooool och grill och film hela natten!

Min att göra på lovet-lista

Att göra på lovet

- fixa cykeln!
- plugga bokföring
- skriva naturrapporten
- spela match
- gymma
- springa ute
- SOVA
- jobba
- köpa påskgodis
- äta frukost i solen
- pyssla med mitt album
- läsa böcker
- skriva
- göra ingenting
- hitta studentklänning
- sola
- gå lååånga solpromenader

Bättre sent än aldrig, känner jag just nu. Kom på att jag inte hade en aning om vare sig vad jag skrivit eller vad jag gjort under lovet. Så igår kväll när jag inte kunde somna för att huvudet var fyllt av bokföring kom jag på att jag borde stämma av min lista.

Gymma, springa, träna hann jag ju inte med alls eftersom jag bara har hostat hela lovet. Sova hann jag inte heller så mycket eftersom jag jobbade i mängder. Var ute massvis också och hade jättetrevligt. Cykeln glömde jag bort och likaså bokföringen, min enda lediga dag ägnades istället åt en cykeltur med Fridisen och mina lediga kvällar på stan med Jennifer och lite annat folk. Studentklänning hittade och köpte jag idag och resten får ligga lite på min hylla fram tills sommaren.

Nu - Eclipse !!

kärlek eller hat ?


jag är vaken hela natten

Och det gör ingenting att jag bara har 300 kronor på mitt kort, eller att jag har spenderat över 8000 kronor sedan jag fick påsklov. För alla pengar har gått till bästa, underbaraste sakerna. Förutom massa krimskrams och kläder så har jag ÄNTLIGEN betalat Grekland samt köpt Peace and Love biljetter. Så glad. Om exakt två månader är jag och Jennifer i Borlänge. Och om 40 dagar tar jag studenten. Om 40 + 10 dagar åker Fridisen och jag till solen. Jag vill vill vill. Vill börja packa redan idag.


Civil war

Om någon visste hur beroende jag egentligen var skulle jag nog bli inslåst på psyket och aldrig mer få se en bok i hela mitt liv, än mindre läsa en. Men så kommer det aldrig bli, för hur mycket jag än säger kommer nog ingen någonsin att förstå riktigt hur besatt jag kan bli.

Det tar upp mina tankar hela dagarna, allt jag ser associeras med boken, personerna, och jag kan inte tänka klart. Hela mitt liv kretsar runt bokens huvudpersoner och jag sätter mig in i deras situationer. Har jag avslutat vid något sorgligt kan jag vara ledsen en hel dag - mycket troligt att det är därför jag har haft ångest hela dagen idag. Och tvärtom, såklart. Avslutar jag vid något lyckligt kan jag vara glädjestrålande en hel dag, aldrig sluta le och flyga fram över vägarna. Jag får det helt enkelt inte ur huvudet.

Så lättpåverkad. Så känslig. Så, helt enkelt.

can you feel you're loosing me?

Och så var ytterligare en skoldag avklarad, veckans längsta dessutom. Snart ärdet dags att räkna ner till sommarlov, skolavslutning, student och avsked. Dagen var i alla fall inte alls så hemsk som onsdagar kan vara, halv nio till fem är aldrig roligt. Men första lektionen tillbringades med Björn och Elin där vi gömde oss för läraren och pratade oss igenom två timmar. Sedan tacolunch, impulsbio med Jennifer och tillsist en och en halv timmes lek med lera.

Och massor av sol.
Och mina hängselbyxor.
Jag blir så genomlycklig.

sommar, sol och drygt en månad kvar av skolan

Tillbaka i skolan igen men det känns inte så farligt som jag väntat. Var inne i stan på morgonen och hittade en jeansskjorta som jag velat ha så länge! Köpte också en jättesöt jeansklänning och en baddräkt, älskar beyond retro.

Har hittat studetklänningar nu ockå, alldeles för många så jag hade inte alls behövt panika över att inte hitta någon. Nu har jag tre stycken att välja mellan och som vanligt säger alla jag ber om råd olika, funderar på att köpa två, bara för att liksom.

Hur som helst har vi bara en lektion idag, och den är chill för det är bara repetition och jag och Jennifer är smarta så vi kan redan allt och satt utanför hela tiden för att vi inte orkade lyssna på genomgången. Snart blir det solglasögon och chill utomhus, kanske lite läsa också. Sweet.

varför ser mitt liv alltid ut såhär?


                                    


I'm running out of reasons to cry

Det var ett tag sen jag skrev sist och jag har kommit på varför. Det är helt enkelt så att jag skriver mycket mycket oftare när jag är ledsen eller mår dåligt. Eller är uttråkad. Då finns det massor att skriva eller göra eller vad som helst men så fort jag blir glad slutar jag skriva. Jag undrar varför det egentligen är så, har inget bra svar på det men det har väl lite att göra med att när man är ledsen vill man ha någon att prata med, och eftersom jag inte pratar skriver jag. när jag är glad å andra sidan pratar jag, och umgås, för då tar energin över.

Och glad har jag varit. Var länge sedan jag levde i en sån här lyckobubbla nu. Jag har haft det bästa och härligaste lovet på åratal känns det som. Och då har jag ändå jobbar de sex senaste dagarna. Men jag har spelat fotboll, jag har vänt på dygnet, jag har suttit utanför konserthuset och lodat med Jennifer långt in på natten, jag har varit ute med skönaste människorna, med jobbet, jag har solat, varit i stan, läst twilight och gjort ingenting.

Och jag trivs, jag är lycklig, jag vill inte att det här ska ta slut.

Kärlek till det mesta just nu faktiskt, för i lyckobubblan finns det inte mycket ont som tar sig in.

Du kan aldrig ta ifrån mig det som är Mitt


det går aldrig att bli dum igen

Äntligen äntligen ledig på riktigt! Jag har inget plugg som jag verkligen MÅSTE göra just nu, bara oändligt massa som jag BORDE göra. Och borden är inte alls lika ångestfyllda som måsten så nu kan jag äntligen slappna av och ha lov. Underbart. Får se om det blir ut och chillöla lite nu också med Jennifer, det vore inte helt fel!

sommarlov vilken härlig tid

Planerna var att sitta inne och råplugga tills jag var helt klar och kunde skicka in min rapport men Frida lurade med mig ut i solen istället, vilket var helt underbart. Vi tog fram cyklarna och trampade oss in till någon park, vet inte riktigt vart vi hamnade men någonstans mellan Skanstull och Zinkensdamm tror jag. Där satt vi på en liten sten i solen och fick Spanien/Rimini flashbacks. Vi åt baguetter med philadelphia på och drack saft. Vet inte hur länge vi satt där men det var helt helt underbart.

Kändes som vilken sommardag som helst och jag skulle inte bli ledsen om hela mitt lov fick bestå av sånna härliga soldagar.


värme

Hm, jag kan nog överreagera lite när jag är så där trött har jag upptäckt. Somnade efter mitt bad igår och vaknade inte förän nio då jag kom på att jag hade en labbrapport att skriva.. Inte så jättetaggad. Struntade i den så dumt nog måste jag sitta inne hela dagen idag istället. Får sola lite genom mitt öppna fönster. Typ.

cvdbfnm

Det borde vara förbjudet att ge läxor och uppgifter över loven. Ångest så jag dör. Hatar naturkunskap. Ingen aning om hur mycket det påverkar betyget om man skickar in en dag försent men det skiter jag fullständigt i just nu känner jag. Jag skiter i mina betyg för jag orkar inte sitta vaken halva natten och jag skiter i om jag inte kommer in på någon skola för då får jag väl bo hemma ett år till. Big deal - eller inte.

vem vet vad som händer härnäst


du ville träffa mig i veckan men du glömde att fråga

Det är knoppar på alla träd nu och jag längtar tills allt är grönt ute igen. Sommaren känns helt plötsligt inte så långt borta längre. Lite smådeprimerande att behöva sitta inomhus och plugga när det är sol ute men har match i eftermiddag i alla fall och tänkte promenera dit så lite sol ska jag allt få idag.

Börjar bli sjuk igen bara. Orkar verkligen inte vara sjuk nu. Jag skulle ju träna nu när jag är ledig, inte ligga hemma och hosta!! Får väl husmorskurera mig lite, kanske en promenad nu med en gång?


and I just want to break free


Att göra på lovet

- fixa cykeln!
- plugga bokföring
- skriva naturrapporten
- spela match
- gymma
- springa ute
- SOVA
- jobba
- köpa påskgodis
- äta frukost i solen
- pyssla med mitt album
- läsa böcker
- skriva
- göra ingenting
- hitta studentklänning
- sola
- gå lååånga solpromenader

finally free

Jag blir så glad av solen. Har äntligen lyckats få lite saker gjorda så som deklarationen, läst alla oöppnade mail, bytt piercing och nästa vecka ska jag komma ikapp med allt plugg och med min sömn och med min träning igen. Jag har värsta planerna. Gym och springa ute om det är fint väder.

Ikväll ska jag bara ligga framför tvn men först ska jag ut på en promenad och suga åt mig lite vårsol. Underbart.

socialt självmord

Jag vet att det låter som en kliché, men jag minns fortfarande första gången jag träffade dig.
Självklart gör jag det.
Sommarlov, tionde juni 2006 och du var min pojkväns bästa kompis.

Du tog inte andan ur mig, du bländade mig inte med ett leende och du charmade mig inte. Tvärtom skrämde du livet ur mig.

Det var VM och Sverige spelade 0-0 mot Trinidad-Tobago och jag har nog aldrig sett någon så förbannad. Jag var helt enkelt livrädd.

När vi väl började prata visade du en annan sida. En annan sida än den tuffa machopersonen alla andra kände dig som.
Jag blev berörd, kände mig speciell och för första gången hade jag fått det bevisat för mig att första intrycket av en person inte alltid stämmer.

Det blev början på en vänskap jag aldrig kunnat föreställa mig. En sådan vänskap som alltid finns beskriven i filmer och böcker. Jag minns att jag brukade likna oss vid Luke och Haley i One Tree Hill.
Ironiskt nog blev det precis en sådan vänskap som finns i filmer.
En vänskap som fick sitt slut alldeles för tidigt.
En vänskap som efter sitt slut gjort det omöjligt att någonsin glömma känslan av att känna sig underbar, älskad och speciell.

Du visade mig en helt ny värld och du fanns när alla andra bleknade bort och försvann iväg åt olika håll. Du stod bredvid, du stod kvar och höll min hand. Du höll mig helt enkelt vid liv och jag är så ledsen att jag inte lyckades göra det samma för dig.
Det värsta är att jag inte ens vet om jag skulle klarat det om jag hade försökt.

Det finns så många minnen, så många stunder och så många konversationer jag tvingats radera för att gå vidare med mitt liv. Trots det går det inte att gå vidare.

Inte fullt ut.

När någon slits ifrån en så plötsligt rasar världen samman och trots allt stöd man får från människor runtomkring en är det fortfarande en del, en liten pusselbit, som lyser med sin frånvaro,
och den frånvaron tycks på något underligt vis lysa starkare än hela det som kvarstår.

Men jag har gått vidare, jag har fortsatt leva mitt liv, nästan som vanligt. Jag har försökt att glömma men det känns som en del inom mig kämpar för att fortsätta minnas.

Överallt finns saker som påminner. Låtar, dofter, personer, skratt, filmer, böcker. Vi hade så mycket tillsammans och det har gått alltför kort tid för att jag inte ska förknippa allt det med dig.

Januari 2010.

Det är bara lite drygt ett år sedan men det känns som en hel evighet.

Kanske märks det inte utåt, kanske gör det det
men varje morgon vaknar jag med en konstig känsla av att något saknas och den känslan är obegriplig tills jag plötsligt minns.

Du finns inte längre. Du går inte längre att nå.
Men du lever kvar i mig.

as we go on we remember

På svenskalektionen idag skulle vi hålla våra tal. Vi fick hålla precis vilken sorts tal vi ville och de fick handla om vad som helst. Under första passet var vi tio stycken som lyssnade på fem tal, och under nästa pass lika många. Jag har aldrig i hela mitt liv gråtit så mycket helt öppet i skolan. Det var helt sjukt. Redan under första talen började tårarna rinna då det handlade om ångesten över att inte komma tillbaka till skolan efter sommaren. Sedan kom det tredje och näst värsta talet. Ett tal om studenten, ångesten, rädslan, klassen, skolan. Det innehöll verkligen allt och jag tror inte att det var någon som INTE grät. När sedan meningen "och jag vet inte ens vad som händer sen, jag kommer troligtvis aldrig att träffa en del av er någonsin igen" stortjöt jag.

Lagom bra sådär att vi var i rätt stämning inför mitt begravningstal då. Jag hade tårar överallt, i ögonen, i halsen, i näsan och över hela ansiktet. Att försöka hålla ett begravningstal i det tillståndet var inte det lättaste. Jag darrade, skakade och frös. Halvvägs in fick jag knappt fram orden för att jag grät så mycket. Men det gick bra i alla fall, fick mycket uppmuntran av alla. Inklusive min lärare som tyckte att personen borde fått höra talet. Det känns inte så jättetroligt men tänkte slänga upp det här i alla fall. Bara för att.

Komiskt eller tragiskt att vi får hålla tal om precis vad vi vill och då håller i princip alla tal som leder till att alla sitter och stortjuter 40 minuter i sträck?


SLUTSTRIDEN

Det här har varit två utav de absolut bästa dagarna på riktigt länge. Igår var vi trötta och sega hela skoldagen men vi hade i alla fall kul när jag och Jennifer fixade oss på rasten och efter lektionen. Ett litet plus i kanten för att vi fick gegga med lera på lektionen också, hehe. Sedan var det ÄNTLIGEN dags för årets och livets och världens grymmaste skiva. Jag har aldrig haft en så rolig utekväll!! Det var underbart att äta middag med alla i klassen och alla föräldrar och syskon, det var skitkul med alla nomineringar och jag blev klassens färgklick, måste väl säga att den stämmer rätt bra, haha. Sen kom alla och vi elva-tolv var det fullt drag. Underbart att man kunde vända sig och var man än tittade fanns lyckliga ansiken, ansikten som tillhör folk man känner och tycker om.

Skoldagen var väl egentligen inte så rolig i sig men det var ändå härligt. Vi fick sovmorgon till halv elva, hade en seg timmes redovisning&beskattning där alla satt med solglasögonen inomhus och sedan gick halva klassen till Bamses och käkade riktig bakismat, undrar hur många gånger jag ätit pizza där på senaste tiden... Sen fick vi äntligen sitta på vårt ställe också, ute i solen på skolgården och bara chilla. Vi satt ett stort gäng i klassen och bara njöt av värmen, sol + converse + solglasögon + ingen jacka + underbar klass = kärlek.

du frågar hur det är, som om ingenting har hänt

För tillfället garvar jag mer än jag gråter.

Betyder det att jag gått från kärlek till hat, eller tvärtom?

Betyder det att jag gått från likgiltighet till känsla, eller från känsla till likgiltighet?

Eller betyder det att mina känslor är lika fucked up som min hjärna alltid har varit?

en man säljer knark i ett underbart slott


en fest i ett hus en bit utanför staden
en adress som ingen minns dagen efter
någon tror på en man som kan gå upp i rök
av sprit och musik blir man dubbelt så glad
han har väl inte glömt bort

ingenting för dig väntar här


you were just checking if I were OK

Jag har verkligen haft fullt upp senaste veckorna, så fullt upp som jag inte brukar tycka mo att ha, men som jag faktiskt har trivts med just nu. Trots att det blivit väldigt stressigt. Trots att jag inte sovit på en vecka. Trots att jag inte kunnat koncentrera mig på något alls. Jag har bara koncentrerat mig på att leva för en gång skull, på att leva och må bra och det är precis vad jag gjort.

Måndag var roligaste skivan jag varit på hittills. Collage, mycket folk, bra musik, mycket dricka, massa kända ansikten och massor av dans.
Tisdag var också skiva, kände inte riktigt lika mycket folk men det var grymt kul ändå, kom hem lite tidigare pga att jag slapp gå från Svedmyra denna kväll...
Onsdag blev det träning och försökte sova tidigt men hann knappt ändå.
Torsdag träffade jag fina Anna som var i Stockholm över helgen och vi gick på stan och sedan hängde vi här, åt chips, promenerade och pratade om allt och inget enda till halv ett på natten.

Fredag skulle bli min filmkväll men blev istället utgång med Anna, Pelle, Frida och några vi träffade ute. Sjukt värd kväll, chill och lite dans. Vi kunde till och med sitta utomhus.
Lördag var också tänkt att vara min hemma-filmkväll och jag laddade upp med godis, film och saft. Övertalades att följa med ut med Mogge, Norrläningen, Magnus och Frida och jag hade i alla fall en grymt rolig kväll med ölhäng och massa skitsnack inpå småtimmarna.
Söndag var fullspäckade med jobb, match och nästa skiva. Förade med Anna och Frida och sedan åkte vi till Söder. Träffade återigen massa folk jag inte sett på väldigt länge och hade en mysig men inte alltför sen kväll.

Grymt upptagen vecka med andra ord. Men sjukligt värd!

begravningstal

Du visade mig en helt ny värld och du fanns när alla andra bleknade bort och försvann iväg åt olika håll. Du stod bredvid, du stod kvar och höll min hand. Du höll mig helt enkelt vid liv och jag är så ledsen att jag inte lyckades göra det samma för dig.
Det värsta är att jag inte ens vet om jag skulle klarat det om jag hade försökt.

Kanske märks det inte utåt, kanske gör det det
men varje morgon vaknar jag med en konstig känsla av att något saknas och den känslan är obegriplig tills jag plötsligt minns.

Du finns inte länge. Du går inte längre att nå.
Men du lever kvar i mig.


en dag kvar

Sliten, huvudvärk och jobb är en dålig kombination. Har haft rätt mycket de senaste dagarna och har fortfarande mycket. Kvällen ska spenderas framför datorn i alla fall med sjukt mycket pluggande. Säker litelitelite blogg också för jag kommer knappast lyckas hålla mig till bara plugg.

Skiva imorgon i alla fall. Taggaaaaaaaaaa !!!!!


what a great surprise,


what a great surprise,
When you die die die die die


there are no words for today

jag kan bara inte låta bli att garva


and outside it starts raining

Skivan igår var grym, fast jag inte kände så många där. Träffade en del bekanta ansikten jag inte sett på länge. Skoldagen igår och skoldagen idag var mindre bra. Inte roligt att vara bakis i skolan och, som Frida så snäll påpekade, måste jag vara allergisk eller extremt överkänslig mot alkohol. Chill med en och en halv timmes bild idag, trots att vi målade självporträtt, sov mig igenom tre lektioner och sedan blev det soligt och fint, riktigt aprilväder och jag tog en promenad med Frida runt i Örby.

Nu blir det snart träning, hoppas solen håller i sig. Och imorgon har jag skola 13-15, sen ska jag träffa Annis!

you're a good soldier

Stannade hemma från skolan idag för att hinna fixa klart redovisningen och rapporten till imorgon, samt köpa present till Gustav som fyller 20 idag. Har hunnit med de två sista, men redovisningen ligger lite på lä. Håller istället på att leta kläder till skivan ikväll: after. Tänkte vara "efter rockkonserten" men jag har inga tröjor som är rock, bara hippietröjor säger Nico när jag visar henne. Aaah omöjligt. Skiva imorgon också med tema kändispar, jag och Sandra funderar på att gå som lesbiska, men vad har man på sig då?

I en bra bok står det mesta mellan raderna


-En bok som inte är värd att läsas åtminstone två gånger är heller inte värd att läsas en gång.

-Böcker har sina fördelar jämfört med människor. De sätter tankar i rörelse, vilket människor sällan gör. De tiger även så länge man inte ställer frågor till dem


a whole new world

Skiva förra söndagen ---> dödlig skolvecka ---> högskoleprov och chillkrök lördag ---> träning söndag ---> plugg och skiva måndag ---> redovisning, jobb och skiva tisdag ---> längsta skoldagen och skiva torsdag? ---> jobba hela helgen ---> skiva söndag ---> skiva tisdag? ---> SKIVA ONSDAG.

= Sliten tjej?

Om du ville så skulle du förstå

Fredagen som var blev precis en sådan dag som jag behövde. En sådan dag som jag längtat efter så länge och som gör att jag kan leva normalt i flera veckor nu, leva på känslan från den dagen.

Jag gick i skolan i två timmar, åt pizzalunch med Jennifer, åkte hem, duschade, handlade lite och sedan städade jag på mitt rum. Jag städade i flera timmar och jag har nog inte grovstädat så sedan jag gjorde om. Jag dammsög under och bakom alla hyllor och skåp, rensade ut massa skräp, damm- och våttorkade alla bort och platta ytor och sen gjorde jag fint. Jag vattnade blommorna, ställde upp mina nya ljus och min spegel och mina dekorationsstenar.

Kvällen ägnades åt "Så ska det låta" på tv och min Harry Potter, som alltid. Jag har aldrig behövt en sådan dag så mycket som det behövdes nu.

kärlek fred och förståelse

Mars har försvunnit så otroligt snabbt, nästan så att jag blir rädd. Imorgon är det högskoleprovet, jag orkar inte riktigt oroa mig för hur det ska gå så jag tänker bara ligga hemma och se på film ikväll, sedan sova tidigt och försöka vara så pigg som möjligt imorgon. På kvällen blir det födelsedagskalaaas för Manda som fyllde nitton igår. jag fattar det fortfarande inte, nitton år låter så stört gammalt. Då är man ju nästan vuxen?

Har lyckats sälja lite biljetter till vår skiva nu också och nu vet jag inte vad jag ska klä ut mig till på alla längre, ska gräva i garderoben nu, det blir kul!


RSS 2.0