Livets längsta vecka

Den här veckan har känts som den längsta i manna minne. Nu är sen snart över. Dagarna på jobbet har sniglat sig framåt men på eftermiddagarna har jag varit ute på långa promenader med radio och musik i öronen. Sverige har bjudit på några dagar med riktigt aprilväder. Det har snöat och regnat och blåst samt solen har kikat fram bakom molnen då och då. Bäst av allt är att det tjocka istäcket på altanen äntligen har smält så att jag numera kan tillbringa soliga kvällar och stjärnklara nätter där ute igen. Igår kväll åt jag middag, spelade alfapet och sov över hos mamma. Idag har vi ätit finfrukost och sedan har jag spelat säsongens första match, ätit glass, lagat godaste pastamiddagen och promenerat i solsken.

Jag har dessutom gått och blivit sjuk men det är smällar man får ta. Nu ska jag krypa ner i världens bästa säng i världens finaste (och för tillfället mest stökiga) rum och bara sova. Imorgon har jag en hel söndag att njuta av och snart är det sommar. Dessutom kommer en fin vän snart hem från äventyr, en vän jag inte sett sedan midsommar ungefär.

Sweet dreams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0