Och texten som inte fick plats

Hänt lite senaste månaden och väl hemma blev jag abrupt kastad in i verkligheten igen. Tre underbara veckor i värmen där vi låg på samma solstolar i två veckor, åt god mat, tröttnade på thaimat, träffade människor, såg nya platser, läste bok efter bok, gjorde ingenting, festade. Ja, vi hade väl semester helt enkelt. Väl hemma träffade jag finaste Frida efter 125 dagar utan att ha setts. Kom tillbaka till jobbet och fick förlängt sex månader. Fick ångest över massa gammalt som jag trott vi båda två faktiskt hade lagt bakom oss. Hemma i Stockholm som, precis som vanligt, är tvärtemot vad jag förväntat mig men ändå precis som vanligt.

Det var den månaden det. Nu är det ett nytt år och alltid är sig precis likt fast ändå lite annorlunda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0