Trötta, långa dagar i vintermörker

Idag har jag en bra känsla inom mig, trots en arbetsdag på tolv timmar. Jag har promenerat och jag har ätit choklad. Jag har fått massa bra cafétips från olika håll och blivit lovad recept och fått matinspiration från andra håll. Jag har varit och fikat världens godaste ciabatta med tonfiskröra och jag har druckit mängder med kaffe. Vad sorgligt på ett sätt att allt som varit bra med den här dagen verkar ha med mat att göra. Som att äta är det enda som gör mig glad.

Riktigt så är det kanske inte. Måste fundera ut lite andra bra saker med den här gråa torsdagen bara för det. Jag var på en lång och tråkig föreläsning som ändå kändes lite hoppfull. Jag har lekt och haft rörelsegrupp med mina små barn. Vi har haft en lugn dag på jobbet. Det var alldeles perfekt och lagom väder när vi var ute på eftermiddagen. Och bäst av allt är förstås att det är fredag imorgon, jag öppnar och får göra iordning frukosten och jag får dessutom sluta klockan ett!

Så ja, det är med en riktigt skön känsla jag kryper ner i min säng hemma hos pappa ikväll. Kram och kyss och hejdå typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0