glittertårar

Gjorde en smoothie till frukost och sedan kramade jag bror som åker till Grekland idag hejdå. Vid tiotiden tog jag en promenad in till Söder där jag växlade tillbaka mina pengar, vandrade runt i lite affärer och svettades ihjäl. Med mig hem fick jag min efterlängtade väska, den är rutig, gigantisk och riktigt häftig. Ett linne, en svartvit hårrosett och lite nya trosor följde med också. Gick omkring på Söder ett bra tag, fram och tillbaka längs gatorna, satt på Södra Latins skolgård, sa en del saker som jag ångrar, lät tre små glittertårar falla längs min kind min sen skärpte jag mig. Ångra aldrig det som en gång i tiden fick dig att le. Vandrade vidare mot Espresso House och köpte min efterlängtade Chai Latte till lunch och sedan åkte jag hemåt. Stannade till på biblioteket i Högdalen och lånade två böcker och på vägen hem våldgästade jag Frida för att låna ytterligare några stycken. Så nu har jag tio nya böcker att läsa, yummi. Blev kvar hos Frida i knappt en timme då vi låg i hennes svala rum och snackade.

Hemma igen hoppade jag hage med lilla syster och nu ska jag packa det sista innan vi åker ner till K:s landställe igen.. Tre lata dagar i solen med böcker, musik, sol och bad och förhoppningsvis lite trevligt sällskap väntar. Jag hoppas det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0