är det en dröm eller verklighet?

Det har varit ganska skönt att ha svenskaartikeln att syselsätta sig med under kvällen för det har gjort att jag sluppit tänka på nattens dröm. Det var andra gången jag drömde nåt liknande på bara ett par veckor och jag var vettskrämd när jag vaknade, livrädd på vägen till tunnelbanan och helt kall och tom hela dagen. Att vara sysselsatt får allt att försvinna men när jag ramlade fram i snön med mörkret tätt omkring mig påväg till träningen kom allt tillbaka. Det var bara en dröm, bara en dum jävla dröm men ändå sitter den fastklistrad överallt. Jag minns det som om det hade hänt på riktigt och så fort jag är utomhus måste jag kontrollera mina axlar för att vara säker på att brännsåren inte finns kvar där, vara säker på att inga ärr finns för att bevisa för mig själv att det bara var en dröm. En helt jävla vanlig idiotisk mardröm som gör mig livrädd för att somna.

Thankgod att jag måste plugga hela jävla natten då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0