plättar och morotsmuffins

Jag både tycker om och inte tycker om det här med alla hjärtans dag och jag kommer säkert bara upprepa precis vad tusen andra har sagt innan mig men jag vill säga det ändå. Det känns som ett påhitt av affärerna för att de ska kunna tjäna pengar och det gör det hela lite trist jag önskar att jag kunde få höra någon romantisk historia bakom dagen istället?

Hur som helst så är det ändå bra, skit samma om grunden till dagen är att affärer ska få sälja mer när det innebär att folk över hela världen blir firade, uppskattade och visar sin kärlek till varandra. Hm, låter klyschigt, jag vet. Men det är en fin dag när man kan passa på att visa lite omtanke för folk i sin närhet, eller när man kan passa på att ta lite extra väl om sig själv och faktiskt bry sig.

Baksidorna förstör nästan hela dagen, tyvärr. Baksidorna, hysterien över att inte ha någon pojk-/flickvän att dela dagen med, desperationen över att inte låta någon veta att man spenderade dagen ensam, eller kanske hemma med familjen, ångest över att ingen tycker om en och ja, alla vet ju säkert varför just den här dagen på året får en att må dåligt. Så sjukt. En dag med kärlek och då mår folk dåligt istället.

Passa på att köpa några vanlijhjärtan till familjen, dejta din bästa kompis, skicka ett kort till en gammal vän eller gå på bio själv. Se bara till att göra någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0