tell me when you hear my silence

Jag undrar om det någonsin kommer att sluta snöa? Jag är trött på alla tjocka vinterkläder som får en att lika en snögubbe, trött på allt kallt, slaskigt och blött. Jag vill ha vår nu med torra gator, små vita blommor, gröna löv, vårsol i ryggen och fågelkvitter när jag vaknar. Jag vill ha tights och tjocktröjor utomhus, tygskor och långa promenader.

Dagen lever ganska bra, har kommit halvvägs med historian och har ångest över praktikplatsen. Jag har tittat på Kalle och Chokladfabriken, druckit té och ätit en macka. Jag har fortfarande pyjamas, har inga planer på att gå utanför dörren men har insett att jag måste gå till skolan imorgon. Vill inte svika Mickis på idrotten och vill inte få omprov på ekonomin. Därför blir det mera historiaplugg nu, kanske träffa Frida en snabbis, hockey ikväll och sedan hockey hela natten. Skolan imorgon får bli som den blir men jag lever i alla fall och jag tänker göra det. Jag orkar inte bry mig och sånt som inte betyder någonting längre. Jag vill ha det som är bra och jag vill umgås med dem jag tycker om.

Jag tycker ni är fina, ni som bryr er även fast jag är helt vilse, tråkig och inte svarar. Jag tycker om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0