ibland är det lättare att gömma sig än att konfrontera folk

Jag är på dåligt humör på grund av många saker. Jag är trött och irriterad på alla runt omkring mig och jag kan inte förstå varför vissa priorterar som de gör. Samtidigt orkar jag inte bråka, jag är trött på allt onödigt tjafs som inte handlar om något och jag vill inte förstöra allt det som blivit så bra. Och som vanligt är jag rädd att såra, rädd att svika.

Som alltid flyr jag till en annan värld. Jag flyr bort från den verkliga världen där alla förhållanden går i kras, där matte och svenska kompletteringarna jagar mig, där ångesten över körkortsteorin smyger på från alla håll och där rädslan inför att såra någon jag bryr mig om istället för att såra mig själv håller på att ta över. Jag rymmer till min drömvärld. Jag gömmer mig i den enda värld där jag vet att jag är trygg, där jag vet att jag passar in och hör hemma så länge jag vill. Jag lever helt enkelt genom någon annan - i en simpel roman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0