jag hade en gång en båt

Borde återigen verkligen plugga, ekonomi denna gång. Men jag är lycklig för att matten äntligen är över, jag är glad för att jag har hittat och köpt en sockersöt bikini. Det susar i öronen för att jag fyller år om elva dagar och för att sommarlovet börjar om sexton dagar. Mitt hjärta smälter för mina fina vänner som jag tillbringade eftermiddagen tillsammans med, shoppade, provade fina kläder och åt mackor med. Min mun ler för att jag trivs på jobbet och trivs bra med människor runt mig. Jag är glad för att jag har hittat sånt jag tycker om, för att jag tycker om mitt rum, för att jag trivs med mig själv och för att vädret blev fint på kvällen och att det fortfarande är ljust.

Jag vill inte plugga när världen värmer mig. Jag vill ta vara på alla små stunder. Jag vill baka en kladdkaka, dricka mjölk och läsa världens bästa bok. Jag vill skriva brev och skriva i min dagbok. Jag vill koka fem koppar med olika tesorter, bada fötterna i vatten som luktar gott och plocka en blombukett till mitt nattduksbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0