solregn och barfota fötter

Idag var ännu en fin dag. Körlektion, värdelös skoldag, fina vänner, ekonomi och matteplugg. Träffa Frida, gå på lång promenad i solen. Solen är ett bra påhitt, den värmer inte bara, ger inte bara ljus. Den ger glädje och hopp, jag blir lycklig och vill göra något. Jag mår bra och livet känns fint. Och Lisa hade lagt upp fina bilder från i lördags, jag vill ha alla. Fina vänner. Fina värld.

Skolan är tung, det är mycket även då vi har två lediga dagar och massor av inställda lektioner, två inställda prov. Det är mycket men det börjar lida mot sitt slut och allting blir lättare. Det går att andas i luften igen, den är inte tjock av ångest och måsten. Det är mycket kvar, men det är mycket som är avklarat och jag kan slappna av. Snart är allting lätt som en sommarvind igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0