don't stop believin'

Jag är helt övertygad om mammas idé om att man har nattåg som kommer och går under kvällarna/nätterna. Hon har en teori om att när man känner sig trött är det för att ett så kallat "nattåg" har kommit och väntar på att man ska hoppa på, alltså gå och lägga sig. Om man inte går och lägger sig under den tiden man känner sig trött åker "tåget" vidare och man blir pigg igen. Efter ett litet tag kommer ett nytt tåg som man kan hoppa på och så vidare. Om man försöker sova när ett av de där tågen inte är "inne" är det omöjligt att sova eftersom man inte är trött just då.

Jag tror på lite udda saker ibland tror jag. Men det där med tåg är ju bara en liknelse, annars låter det ju rätt logiskt, tycker jag.

Och det jag ville komma fram till med det där annorlunda utlägget var då att jag har missat mitt natttåg som har stått inne de senaste typ sex timmarna. Jag har varit så trött att jag varit nära att somna stående men just nu är jag pigg! Har skickat in debattartikeln - skriven under en högkonsumtion av kaffe och choklad - och ska nu påbörja loggboken. Tveksamt om jag skriver provet imorgon då jag är rätt övertygad om att ett nytt nattåg snart är på inväg, och jag är oerhört sugen att hoppa på det.

Kommer vara helt körd i huvudet imorgon. Skola 8.30-17.00, träning 20.15-22.00. Döda mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0