barfota änglar går molnpromenad

Har varit ute på en långpromenad och rensat huvudet lite med nattluften. Tycker så mycket om när det är ljust ute den här tiden. Satt en stund på kyrkogården också eftersom jag på senare tiden upptäckt att kyrkogårdar är en väldigt bra plats. Det finns väldigt mycket som är bra där men framför allt är det lugnt, fridfullt, stilla och tyst. Det skänker mig lugn bara av att tänka på platsen.

När jag var yngre trodde jag alltid att kyrkogårdar skulle vara läskiga eller långtråkiga och jag var glad över att jag inte kände någon som dött så att jag skulle bli tvungen att vistas där. Jag är ju inte glad över att någon jag känner inte längre lever, självklart är jag inte det, men jag tycker att det är behagligt att sitta där i gräset och få tänka för mig själv en stund. Dessutom är det trevliga människor där oftast, och man får en slags gemenskap av att vara där och så är det fullt med blommor, fina färger, vackra gravstenar och en känsla av stillhet.

Jag känner mig trygg, som att jag har några extra änglar som vakar över mig just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0