det var då fan vad det blåser ute

Det finns så mycket saker som förstör men frågan är om det är värt att lägga ner då mycket energi och tanke på dem. Frågan är om det inte vore bättre att ignorera allt det som suger och istället lägga fokus på de personer som betyder något, på de händelser man ser framemot eller minns med glädje, på de kommentarer som värmt hjärtat lite och på det som gör att man kan springa och hoppa av glädjeyra.

Frågan är varför det är så jävla svårt att inte tänka på det som är bra, istället för det som är dåligt.
Frågan är varför jag aldrig kan göra det som är vettigt istället för att bara skita i allt.
Frågan är om det verkligen blir bättre för att man flyttar, eller att det bara blir som att man flyr iväg från allt.
Frågan är varför jag ställer mig själv massa korkade frågor när jag redan vet svaret på dem.

Man tänker inte på det bra för det tar man för givet, man gör inget vettigt för det vettiga är oftast tråkigt, det blir bättre om man flyttar bara man inte flyttar för att fly. Sen om man råkar fly lite grann när man flyttar har inte det särskilt stor betydelse. Inte egentligen. Och jag ställer mig själv massa korkade frågor för att jag behöver lära mig att tro på de svaren jag ger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0