med uppenbar känsla för stil

Kapitel ett
Jag har aldrig tyckt om den man försöker dela in mänskligheten i olika fack. Jag stör mig otroligt mycket på att det är så viktigt att sätta en stämpel på folk, sortera dem så att alla har någon typ av tillhörighet istället för att faktiskt se människor som egna individer, unika personligheter och med intressen och egenskaper som passar dem. Samtidigt förstår jag ju varför de existerar, de uppstår helt automatiskt och skillnaden mellan manligt och kvinnligt är väl den allra mest uppenbara, den mest självklara som alla påstår att de inte tar hänsyn till men som alla ändå rättar sig efter.

Jag blir irriterad av att läsa den här boken men det kanske är just det som är dess avsikt – att visa den sjuka synen på uppdelningen mellan könen och vad dess följder blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0