stairway to heaven

Idag har jag varit arg och på dåligt humör men nu känns det bra igen. Jättebra till och med. Jag har ätit världens godaste middag bestående av lax, quinoa och persiljesmör och sedan var jag ute på promenad med Fridisen i över en timme. Det var fint väder och att lufta tankarna är alltid lika bra. Därefter har jag äntligen satt igång med den uppsats som ska skickas in senast 23.59 ikväll och nu när jag väl kommit igång och förstått vad uppgiften handlar om är det riktigt kul. Jag tycker verkligen att pedagogiskt ledarskap är det roligaste ämnet jag läst hittills under min skolgång och det är tråkigt att det förstörs av en dålig lärare men sådana här hemuppgifter blir alltid lika intressanta och roliga när man sätter igång. Jag har även varit ute på en andra promenad ikväll om än en lite kortare och med annat sällskap, men det var mysigt det med.

För tillfället håller jag på att diskutera vad som känneteckar en ledare som tror sig vara pedagogiskt (vilket är väldigt ironiskt med tanke på att läraren som gav oss denna uppgift är den minst pedagogiska lärare jag träffat i hela mitt liv) och jag har gjort en jättesnygg powerpoint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0