en främling, en annan än jag

Ibland önskar jag att jag kunde vara någon annan. Eller inte någon annan egentligen, utan vara den som jag vill vara, den jag ser mig själv som, den jag strävar efter att bli. Jag vill ju inte vara någon annan, eller bli som någon annan utan jag vill bara vara mig själv. Jag vill tycka om det jag tycker om, göra det jag vill göra och leva som den jag är. Då undrar jag varför det ibland ska vara så otroligt svårt att vara just den personen. Om jag inte kan vara den, betyder det då att det inte är jag? Betyder det att jag vill vara någon annan? Betyder det att jag försöker vara någon jag egentligen inte alls är, utan som jag önskar att jag vore?

Åh, dessa eviga frågor gör mig galen. Inte konstigt att man ligger vaken halva nätterna när man inte ens kan avgöra vem man är. Ibland undrar jag om jag inte lider lite utav någon sådan där slags personlighetsklyvning eller schizofreni. Ibland undrar man ju verkligen vart man har sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0