olyckligt slut


egentligen ville jag ha de högra paret fast i den blåa färgen, jag har tänkt på dem såå länge och nu kostar de bara 64:50 men då finns de såklart inte. Hittade istället det vänstra paret som kostar 149 men de finns inte i min storlek. Vad har ödet emot mig? Åh jag som hade blivit smått förälskad i dem... Jag får nog leta vidare helt enkelt, aldrig ge upp heter det visst!

jag är kär i en sagovärld

Jag har precis insett att jag har en ytterst speciell relation till böcker, men jag måste nog finslipa min teori lite innan den kan skrivas ner. Den är i alla fall minminmin och gör mig lite lagom glad inombords. Just nu är det Bella och Edward som helt har förtrollat mig som de har förtrollat så många andra, fast på ett lite annorlunda sätt tror jag. Men som sagt, jag ska tänka lite på det och sedan skriva ner alltihopa.

Imorgon bär det av till Gotland, fem dagar med mamma, Gustav och Nico, två dagar ensam och sedan sju underbara dagar med Pellan, Frida, Hanna, Magdis, Linda, Anna, Christel och Vera mycket kärlek. I varje fall så är den rödprickiga väskan packad, matsäcken färdig (jag har bakat både chokladbollar, sockerkaka och bullar och gjort mackor) ipoden laddad, och tre olästa böcker väntar på att återigen förtrolla mig

färdig för semester, med andra ord

det var bara en sak till

Jag vet att du vet
och

Du vet att jag vet att du vet

livsglädje

Det känns inte riktigt rätt läge att publicera det där som jag har skrivit, men tids nog kommer det. Ibland räcker det egentligen att skriva ner det, få ut det på papper och bli av med det men samtidigt känns det bra att andra ser det. Inte vet jag om någon är särskilt intresserad men på något vis känns det som en ursäkt, en förklaring till mitt underliga beteende. Sommartid sommartid, underbara lugna dagar på landet med grönt gräs och olästa böcker som väntar på att bli utslitna men även evighetslånga sekundrar, en klocka som går så sakta att den nästan står stilla och tankar som skulle bli en milslång lista om jag någonsin tog mig tid att skriva allt. Ena dagen känns allt så hopplöst och nästa dag vaknar jag med huvudet fyllt av ideér och lust att leva för att nästa sekund tappa modet och känna tårarnas menlösa försök att rinna och sedan återigen skaka på huvudet, tvinga tillbaka min livsglädje och skrattande låtsas som om ingenting och allting på en och samma gång.

Det är tur att jag har mina böcker säger jag bara, det är tur att jag har en trygg värld att vända till när allting blir till ingenting

tomhet

jag finner inga ord längre


bright eyes, burning like fire



how can you close and fail?

tröstshopping

Blir alltid glad när jag har fått med mig lite nya saker hem och jag är faktiskt värd lite tröstshopping tycker jag. Idag har jag köpt en almanacka(som pappa betalar), en vit och blommig jättesöt liten väska som jag tittat på länge (som betalades av mitt presentkort, eller åtminstone halva) och ett par vita solglasögon som jag fick på köpet! Dessutom drack jag en chai latte, som vanligt. Igår köpte jag ett par svarta bikinitrosor (efterlängtade och reade) och en par blåblommiga söta trosor (också rea) och även då en chai latte. Sedan har jag köpt en secondhand tröja också, den var grå med en stor rosett på och väldigt söt den med. Jag är grymt bra på att spara pengar känner jag, för allt har sammanlagt gått på 172:50, inte illa inte illa

slå upp det, vettja

förresten har jag kommit på mitt ord, det var en av alla mammas kusiner som sa det :

disträ

regnet gör mig

Jag vet vad jag vill, men jag vet inte vad jag vill. Jag vill ha någon att prata med och jag vill kunna sätta ord på allt jag känner. Egentligen är mitt liv ganska litet, med få personer och inte heller särskilt många platser men det duger åt mig, jag vill inte ha det särskilt annorlunda. Åtminstone vill jag inte ha det större, eller mer utbrett, jag trivs i den lilla världen. Däremot vill jag göra mer. Jag vill tillverka något, och se det formas mitt framför mina ögon, vad som helst, jag vill bara tillfredställa mig själv genom att känna att jag faktiskt kan skapa något.

Jag tänker mycket, ibland alldeles för mycket, och jag undrar om alla tänker så här. Svaret är troligtvis ja, alla tänker nog mycket och då börjar jag förklarligt nog fundera över vad alla andra går runt och tänker på och fastän jag är säker på att alla tänker blir jag inte klok på om mina tankar är konstiga. Inte för att jag bryr mig, det är ju ändå inte särskilt många som vet vad jag tänker, men det tål att tänkas på. Hejjävlar vad jag svamlar. I alla fall så leker jag väldigt mycket med ord i mina tankar, ungefär som ordlekar. Ofta försöker jag beskriva folk jag känner med bara ett ord, eller kanske en färg. Ibland så passar jag in mitt liv i filmer eller böcker och ofta funderar jag på den där boken som jag någon gång i framtiden kommer att skriva. En dag ska den bli färdig och jag lovar att den som läser den, och vet vem jag är, kommer förstå så otroligt mycket mer av mig.

Idag önskar jag bara att det fanns en person i den här världen som ville lyssna på mina förvirrade tankar, men en dag kommer jag att hitta någon som vill försöka förstå

mitt i prick

t r ö t t
och rastlös
och tusentals frågor i huvudet
och nöjd efter en filmkväll
och sugen på att verkligen göra någonting
och ja, aningen full känner jag mig också, men misstolka inte
jag är inte full utan bara fylld

det kallas visst sommarlov

Bra val av mig att stänga av mobilen och lämna datorn hemma måste jag säga. Det var nog det smartaste jag gjort på länge. Åtta dagar på landet har fått mig lite mer avslappnad och jag har nästan levt utan att tänka. Endast några små ögonblick då och då ha verkligheten gjort sig påmind men jag har gjort allt jag kunnat för att skaka den av mig.

Cykeltur, kvällsbad, sommarsol, regn och åskväder och badstrand.
Present letande på stan, biobesök i stadens
enda biosalong, bröllop, dop och springtur med kusinen.
Jordgubbar med vaniljglass, hemmagjord chokladsås, bullbak med mamma och bröllopstårta.

Jag tror att det kallas sommarlov men ord som frihet, lycka, vila, tystnad, värme och lugn är i hög grad passande

när jag är för full för att sjunga kan vi promenera hem


give mee

finns det något du vill ha?
ja tack, nya nagellack, ett par klarblå plastsandaler, en jeansjacka, en skinnjacka, slitna jeans, en oversize tröja, pärlarmband, långa silverkedjor, stora och små ringar, 10cm klackar, lila dansskor, svarta bikinitrosor, svart kavaj, en söt sommarklänning, blommiga gummistövlar, vita blomspetstights och ett par fyrkantiga solglasögon skulle inte sitta helt fel

något mer?
hm inte som jag kommer på för tillfället, men jag hör av mig
 

små färgstänk i tillvaron

nej usch vad tråkig jag blivit på sistone (även om jag tycker att jag har ganska många, bra ursäkter) nu ska jag måla mina naglar i olika färger och sedan internetshoppa lite, eller fönstershoppa på internet m man nu kan säga så. För pengar har jag nämligen inte så mycket av och de jag har tänker jag secondhand-handla upp på landet för det är så bra där! Allt för att muntra upp mig själv. Lite jordgubbar på det och min kväll blir riktigt fin


saknar någon

underbara känsla, att känna sig ovälkommen i sitt eget hus. Jag längtar bort och jag hatar dig, fast alla vet att det egentligen inte är sant. Livet är fan inte alls vad man gör det till, bullshit.


trött på den här stan

Det känns som att mitt sommarlov börjar likna förra årets lov, det vill säga ett inte särskilt glatt och härligt ett som jag vill tänka tillbaka på och minnas. Jag är rädd att jag drar ner mig själv, gör saker som jag inte vill och blir alldeles för nere. Jag bara undrar hur det alltid blir så fel? I alla fall så har jag bestämt mig för att jag ska lämna datorn hemma när vi åker imorgon, och efter att jag träffat Amanda ikväll så stänger jag av min mobil. Det innebär nio dagar utan kontakt med någon förutom släkt och kossor ute på landet, men jag vill ha det så, jag vill verkligen det. Jag vill inte känna mig tvungen att höra av mig och svara på sms dygnet runt, vill inte fastna vid datorn, bloggar och facebook. Jag vill ha sommarlov med böcker, släktkalas, jordgubbar, loppisar, fika på Rådis, springturer till Kungsgårn och bad. Nu ska jag ha sommarlov på riktigt


lite extra tid

Hade räknat med att gymma nu på morgonen men när vi kom upp märkte vi att det var stängt, suck, men det fanns inget annat att göra än att börja traska hemåt igen. Funderar på att springa ute men jag tycker inte riktigt om det, dessutom är det skönt att ha lite extra tid nu på morgonen. Åker till landet imorgon och innan dess har jag lovat att dammsuga övervåningen, måste också städa i lägenheten, vattna blommor, packa, träffa A och J? samt träffa Christel m.f. Så det var väl tur i oturen antar jag

orka rubriker

Hm, ensam i två hus, vilket ska jag då välja? Blev ingetdera för jag tog en långpromenad med Frida istället. Sen hamnade vi i lägenheten med mitt rabarberté och musik. Nu har hon gått och jag ska pussla, sedan sova och sedan gymma. Jag har inte ätit idag. Är det bra? Eller bara dumt..

en midsommarnatts dröm

Jag hörde dig
det är dags att gå nu
jag behöver dig
måste gå, lämna det här
Mer än vad jag vill ha dig
skapa något nytt
och jag vill ha dig för gamla tiders skull
glitter och såpbubblor, hallonté och vaniljsås
Du betydde inte allt
det är bara ord
Men det blåste aldrig kallt
men det är fina ord
För du var solskenet
som jag vill ha
Jag var ensam

jag ha visst ett liv, egentligen

Nämn något som gjorde dig glad igår: kvällenssällskap
Vad gjorde du kl 08 imorse:  sov
Vad gjorde du för 15 min sedan: låste upp ytterdörren 
Det sista du sa högt: 
"en stor chailatte, tack"
Det senaste någon sa till dig: "varsågod"
Vad har du druckit idag:  chailatte och vatten
Vad var det senaste du åt: kanelbulle, igårkväll
Vad var det senaste du köpte: chai latte (evigt tjatande om den där chai:en..)
Vad är det för färg på din ytterdörr: hm, brun tror jag
Vad är det för väder hos dig nu: regnigt och moln
Godaste glassmaken: cheesecake med citron, hallon och digestive, saknar <3
Varit kär: ja
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: ibland
Sover du tungt: oftast
Drömmer du mardrömmar: inte så ofta
Trivs du med ditt jobb: har inget jobb, det är därför jag aldrig har pengar!
Favoritklädsel: myskläder, stora tröjor
Favoritlåt just nu: hurt- nine inch nails
Vad ser du om du tittar till höger: min favorit byrå
Vad gör dig glad just nu: omtanke...
Vad ska du göra härnäst: pusseeel
Höger eller vänsterhänt: höger
Humör just nu: tom
Favoritgodis: choklad
Kläder just nu: tights, långt linne och mammas tröja
Sommarplaner: landet två veckor, hemma en, Gotland två
Hur många kuddar sover du med: två, en under huvudet och en bredvid mig
Spelar du något instrument: inte längre, men har spelar piano
Morgon eller nattmänniska: inget och både och, mest natt tror jag
Vad är viktigast för dig: tillit
Är du kittlig: haha, ja
Snarkar du: nope, men resten av familjen gör, suck
Stjärntecken: tvilling
Äckligaste insekten: kackerlackor och sånt där 
Stökigt eller välstädat:
välstädat, men inte stelt och bortstädat utan mysigt rörigt
Längtar du mest efter just nu: någon att lita på

listalistalistalista, har man inget bättre för sig så har man inte. dessutom har jag en ursäkt: jag är trött

om

Somnade inte förens halv fem igår, inte så smart med tanke på att vi skulle upp och gymma redan vid tio. Menmen.. Kom upp vid tio och kvart över var Frida här, konstigt nog var jag inte trött alls så det var riktigt skönt. Var där lite drygt en timme innan jag gick hem för att duscha. Sedan in till stan för att möta Sandra.. pratade lite med Cicci på vägen, hon har åkt till Kina nu så det lär ju dröja över en månad tills jag träffar henne nästa gång. Träffade Sandra i Gullmars och sedan gick vi runt lite i stan, det var helt okej. Köpte chai latte innan jag satte mig på tunnelbanan tillbaka hem.

Jag är trött och tom och ingen når mig. Funderar på att stanna i lägenheten inatt igen, orkar inte gå hem riktigt, inte äta hemma heller, eller sova. Får se får se, nu har jag ju mitt pussel som vanligt, har nog gjort mer än hälften nu iaf! och en oläst VeckoRevyn ligger på bordet samt mitt rabarbermedgräddeté i skafferiet, jag kan nog få det kanske mysigt här.

.

gud. jag är verkligen tjock
är det det här
som kallas insyn
i livet?

hurt

jag ångrar mitt liv de senaste tre åren, som jag precis fick konstaterat för mig. jag skiter i att man inte ska ångra det som en gång varit bra. jag ångrar mitt liv. och jag ångrar att jag någonsin litat på någon. jag visste inte att man kunde bli dumpad av någon annan än sin pojkvän. jag visste inte att det gjorde så ont. det finns nog mycket jag inte vet


Jag tycker om mitt pussel

Ännu en dag har nått sitt slut, den har varit lugn men med en riktigt lyckad kväll. Chill och som vanligt oändligt mycket snack, den här gången på balkongen i lägenheten. Kvällen började med mig Frida Pelle och Dea, Cicci tittade förbi en kortis och sedan bytte Linda av henne. Det är skönt att kunna träffa vänner då man inte behöver anstränga sig utan konversationer bara flyter på. Har tryckt i mig alldeles för mycket onyttigt under dagen.. jag som skulle bli nyttig. Lite ångest men det var ändå värt det för kvällen var som sagt bra! Fick dock veta lite för mycket som jag inte alls ville höra och frågan som är kvar i mitt huvud är nu när alla har gått är om det vi hade verkligen inte betydde mer än så här för dig. Jag undrar och undrar vad fan det var jag gick på. Allt snack. Mycket snack lite verkstad, hur kommer det sig att jag alltid faller för det? Det värsta är att jag vet att jag säkert kommer gå på det igen, för jag vill så gärna.

Nu är jag och mitt pussel lämnade ensam här hela natten, imorgon blir det gym (istället för idag) och sedan träffa Sandra. Pusslet lär i alla fall ta upp alla tankar, jag tycker om mitt pussel


ändrade planer

Det finns verkligen ingenting jag avskyr så mycket som när allting går snett och fel, när jag har planerat eller bestämt något och i sista sekunden blir det inte så. Sjukt irriterande. Jag blev tvungen att sova i villan i natt för jag hade helt glömt bort att man behövde portnyckel efter nio. Varför kan de inte skaffa kod istället?!! Det innebar i alla fall ingen läsning, inget pussel, inget rabarberté, ingen dator, ingen pyjamas och ingen mobil på hela natten. Det är ju ingen stor grej egentligen, men jag avskyr verkligen att behöva strunta i något som jag varit inställd på..

Nu är jag i lägenheten ändå, kom precis hit. Cicci och jag ska upp och gymma vid två tiden så fram tills dess har jag tid för mitt pussel och lite melon! Och ifall du undrar; jag väntar fortfarande på dig.

Jag vill flytta hemifrån!

Har varit i stan med Hanna idag. Fin flicka, mysigt fik, härlig promenad med zebraparaply på Söder, massor av snack och en meningsfull dag!

Vi diskuterade Söder väldigt, och då menar jag verkligen väldigt, länge. Det är fint, bakgatorna är lugna, husen är fina och allt verkar så skönt. Det är nära till stan men ändå inte mitt i City, det finns massor av parker runt omkring, berg med utsikt över hela Stockholm och dessutom gamla charmiga hus, inte lika stelt som i en city-stad. Åh, vad jag längtar in till Söder nu!

sötnos <3

I've got some things to do

-baka kladdkaka (mest till bror som kommer hem inatt)
-träffa Hanna
-fika med Amanda
-packa
-bygga klart pussel
-köpa limstift och göra klart pärmen
-byta lakan
-middag med brorstor och resten
-vattna mammas blommor
-gymma med Cicci
-lämna & hämta grejer hos Pelle
-träffa Sandra...

förresten, är det inte lite illa att det är högsommar, mitten av Juli, och jag går omkring i raggsocker? Men det är myspys i alla fall så jag klagar inte!

ensam hemma

Det blev inte världens bästa nattsömn, somnade vid tre och drömde virriga drömmar om olåsta fönster, folk som rykte i dörrar och vaknade halvt skräckslagen vid fyra. Nej, jag är inte van vid att sova ensam. Jag lugnade i alla fall ner mig så fort jag var vaken igen och somnade om på bara några minuter. Vaknade igen vid åtta av att regnet smattrade mot fönsterrutan. Låg i sängen en stund och bara lyssnade på tystnaden och regnet, jag älskar att vakna och veta att jag är ensam hemma. Funderade på att stiga upp men råkade somna om och vaknade inte förens pappa ringde vid 11.

Gjorde iordning en fruktsallad och lite grekisyoghurt + en kopp vanlijté till frukost och satte mig framför TVn och AristoCats, jag älskar att se gamla barnfilmer och ända gången jag egentligen ser på TV/film överhuvudtaget är när jag är sjuk. Det är faktiskt lite skönt när vädret tillåter en att stanna inne hela dagarna, även fast det är sommarlov.


Idag har jag


tittat på film, GUD vad jag har letat efter den här, haha

pysslat, klippt, klistrat och gjort iordning min framtida kokbok!

promenerat någonstans där jag aldrig varit förr

storhandlat! och fått liite småångest över att jag brände 300 kr på grönsaker

pusslat på mitt 1000bitars pussel

chillat med cicci på verandan, pratat och sett film

och nu ska jag sova. e-n-s-a-m i villan.

om du bara visste

jag ljuger till och med för mig själv

men så sant som sagt:
ibland är en lögn det finaste man har, och då finns inget bättre att göra än att hålla ett krampaktigt tag om den lögnen och låta livet gå vidare

försenat födelsedagsfirande


världens längsta cykleltur med ögonbindel, nerknuffad i vattnet med kläderna på, nattbad, marylandkakor, kvällsmys på bryggan, nattbad en gång till, jordgubbar och vindruvor, en oändligt lång cykeltur tillbaka, varmt te och luffarkläder, ett fintfintfint halsband och tre likadana fotlänkar <3 filmkväll, soluppgång, skitsnack och alldeles för lite sömn

den som väntar på något gott väntar aldrig för länge
tack för en oförglömlig kväll

rabarber med grädde

Tillbaka i Stockholm efter tre dagar ute på landet. Tillbaka i villan efter en timmes promenad i regnet. Barfota med mina prickiga ballerinaskor i handen på en asfalterad väg som luktade sommarnatt. Promenaden tillsamans med mina dagar på landet har givit mig ganska mycket. När jag gick runt på de välkända vägarna i Örby och som vanligt vandrade förbi alla hus med speciell betydelse upptäckte jag att det där hugget i hjärtat, den välbekanta känslan av saknad aldrig infann sig när jag gick förbi ditt hus. När jag gick runt i skogen mitt ute i ingenstans tänkte jag inte så mycket alls, jag mumlade sångtexter, fundrade på vad jag skulle i min rutiga bok och lät tankarna gå lite hur som helst. När jag blir lite äldre ska jag ha en träbåt som har både åror och motor. Är jag ensam vill jag kunna ro runt för mig själv och när jag har någon med mig vill jag kunna sitta i tystnad, på den bästa platsen längst fram i båten med knäna uppdragna och med en skrivbok och penna framför mig.

Vi gjorde även ett besök i Trosa idag, dit ska jag ta med mig mamma någon gång i sommar. Staden var fylld med de allra sötaste husen, gulliga små prylbutiker och underbara cafén. Fick med mig ett hekto rabarber med grädde-té hem, det smakade jag för första gången i Skåne med tösen.

dubbelmoral

Jag vill inte bli vuxen och ta så mycket ansvar för jag är fortfarande ett barn. Eller det där menar jag inte riktigt. Jag vill inte tvingas till att bli vuxen och ta så mycket ansvar när det finns andra som egentligen borde göra det. Om jag flyttade hemifrån, skaffade familj osv skulle det vara en självklarhet, men när jag bor hemma och ena sekunden förväntas leka med alla syskon och kusiner vill jag inte i nästa stund bli behandlad som om jag vore mamma och ska ta ansvar för allt och alla. Jävla dubbelmoral. Jävla föräldrar. Det är väl för i helvete inte mitt fel att ni skulle gå och separera. Det är väl för fan inte mitt problem. Eller jo, mitt problem är det ju tydligen..

RSS 2.0