Have I told you lately?

Den senaste tiden har varit en riktig jäkla svacka. Allting bara faller och rasar samman men ingen märker något. Jag sitter fast i min ensamhet, fången i min ensamhet och lämnad med ingenting annat än alla tankar. Dagarna på jobbet går trögt och de säger att jag ser trött ut, slutkörd. Eftermiddagar och kvällar ägnas åt långa promenader i alla slags väder, tedrickande på altanen och städning. Städning som aldrig tar slut.

Och självklart min låtsasvärld av böcker. Mina evigt trogna böcker som alltid är desamma, alltid pålitliga och tillgängliga i högsta grad. De och nedpackningen av ett helt jäkla hus verkar hålla mig vid liv. Som om tanken på att packa ner mitt liv, 21 år, i kartonger och märka den med rosa och gröna klisterlappar gör att jag på något sätt håller kvar verklighetskänslan. Och mina allt längre flykter till en overklig värld gör att jag står ut med bristen på ett socialt liv.

Patetiskt och i högsta grad olämpligt. Men jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka när jag hamnar så här snett, så här fel, så här långt borta från allt det jag känner till.

Och jag försöker verkligen, anstränger mig att tänka positivt. Tänker varje kväll på vem jag är, vad som gör just mig till mig och vad som är så bra med det. Men ovissheten och rädslan gör mig imun. Jag kan inte hitta rätt, jag får bara vänta på att rätt ska hitta mig.


I'm going to Wonderland

Grinade som ett litet barn imorse, sådär som jag nästan aldrig gråter längre, helt otröstligt. Sen gick det över lika snabbt som det kom flygande, från ingenstans. Nu är jag lycklig och fri som en fågel igen.

Av någon anledning står det helt stilla i min hjärna och jag kan inte alls minnas vad jag gjorde i fredags. Men jag har haft en suverän vecka med en ledig dag på landet, lugna och soliga dagar p jobbet. Det är underbart att ha ett jobb där man får vara ute precis hur mycket man vill. Och ett jobb som jag fortfarande blir så lycklig av, som jag lär mig saker från varje dag och som jag känner att jag kan växa genom.

Igår spelade jag match och trots att jag har tröttnat så mycket på fotbollen var det kul igår. Däremot var jag pinsamt trött och orkade knappt spela i en timme, men sånna dagar ska man också ha. Kvällen spenderades hos mamma och vi åt hamburgare, jordgubbar med glass och drack rödvin. Idag har jag solat och begravt mig i min andra värld i flera timmar ute på balkongen.

Hur skulle livet se ut om det inte fanns några böcker.


Love is in the air

Strålande sol, inte en moln på himmelen, stormen har äntligen lagt sig och jag får vara ute hela dagen om jag vill. Värre dagar på jobbet har man ju haft.

Lycka. Nu.


RSS 2.0