when I'm telling a story



varför hittar man alltid saker man tappat bort på det sista stället man letar?

Jag har tappat bort dem och jag kan inte hitta dem igen. Kastat dem? Tror inte det. Kan verkligen inte tänka mig det. Men allting är möjligt. Kan ha kastat dem under någon kort stund när känslan av förändring låg nära under ytan. Men kastat min räddare, näe..?

if you have a father

Tänk att behöva plugga mitt på jullovet. Lovet. Det är inte okej. Ångest dödar mig. Ska jag verkligen plugga nästa år också? Borde man inte ta ett år på något annat? Varför skulle det plugget ge mindre ångest? Vet jag verkligen vad jag vill? Ångest gånger tusen. Alltid denna jävla ångest. Vad fan kommer den ifrån? Jag har tjugo jävla timmar på mig. TJUGO timmar. Ingen panik. Kan göra vad fan jag vill. Ändå ångest..

du får mig

Vill ändra om. Flytta om. Göra kullerbyttor och välta saker. Vill inte ha det som varit. Vill ha något nytt. Vill lämna allt gammalt och hitta nytt. Hitta eget. Är inte trött men är trött på det som är nu. Vill bara ha lite förändring. Du får mig att ändra, tänka, lyssna, titta och känna på ett annat sätt. Du får mig att vilja ha mer. Förstå att det är okej att vilja ha något annat. Du får mig, utan att anstränga dig, utan att försöka, utan att ens vilja. Du får mig.

ingenting är bestående

Ledsen ledsen ledsen. Ångest. För min älskling är död. Min favorit som har räddat mig de senaste fyra och ett halvt åren. Min fina lilla vän. Min ipod. Min musik. Min älskling. Hur ska jag klara mig utan?

Mitt glas gick också sönder. Världens vackraste, finaste, mest underbara glas. Mitt jag-har-aldrig-sett-ett-så-fint-glas. Mitt svindyra, handgjorda, munblåsta och allt vad det nu var, mitt Skansen glas.

Ingenting är bestående så man ska inte fästa sig vid saker. Jag kanske borde bli buddhist?

it's all about us

never ending story;
it's never about us
it's all about you
and you
and you
you


You always wanted things this way, now you have to live with your decision


nothing is gonna make the world stop turning

Idag är allting brabrabra. Jag har på mig min nya mysis, lyssnar på min nya skiva och jag och Frida har haft minijul, druckit chailatte och ätit lussebullar. Är lite ledsen att min kortläsare inte fungerar för jag har massor av fina jul- och presentbilder på kameran.

Hur som haver har julen varit som en vanlig jul. Det är egentligen allting innan som är roligast, när man bygger upp förväntningar, gör iordning, fixar, pysslar och pyntar. Köpa presenter är alltid roligt och jag är nöjd med allt jag gett. Igår var jag i stan med pappa och Nico, sedan på bio med Jennifer. Efteråt satt jag på kafé i Slussen och drack kaffe. Ensam.

Det är oroligt underskattat att gå på kafé ensam. Jag undrar vad folk är rädda för, att andra ska tro att dom inte har några vänner? Att de ska se dumma ut? Eller är det helt enkelt så att man tycker att det är tråkigt att sitta där själv? Det tycker jag i alla fall inte. Det är mysigt och lugnt och skönt. Jag satt där och pysslade lite, i över en timme faktiskt. Och kaffet det var gott.

Såg Sagan Om De Två Tornen också. Och var med Sebbe.
Bra dag bra kväll bra liv.

bra saker

jag har jullov
jag har slagit in nästan alla paket
jag ska göra julgodis med mamma imorgon
vi ska ha skinkprovning imorgon
jag får träffa syskon imorgon
jag ska fira nyår med Frida
jag har fått chaipulver i julklapp
jag har fina vänner
jag har varma tofflor på mig
jag har gjort fint på mitt rum
jag har en kamera
jag får gå på massa hockey
jag får lön imorgon
jag har skickat massa julkort
jag har fått ett brev som jag ska läsa snart
jag har världens finaste överkast från Indien
jag gillar min piercing
jag är


dan före dan före dan

nybadad, insmord med mjukgörande och med ett par mjukistofflor som matchar min handduk på mig ska jag nu göra en kopp chai latte, dammtorka mitt rum, läsa en bok och sedan sussa


en dag kommer du att få ångra allt du gjort


long time no see

Alltid mycket att göra innan jul. Alltid så mycket att göra innan jul att man knappt hinner med själva julen. Och egentligen gör det inte ens något för det mysigaste är allting innan, att julhandla, julbaka, julpynta, köpa gran, slå in paket, dricka glögg, ha tända ljus och öppna julkalendrar. Jag har gjort alltihopa. Jag har till och med lekt lite i snön, julfikat, gjort egna paket, haft en minijul, haft filmkväll med mamma och syster och litelite till.

Kvar är bara att baka julgodis, fixa pappas och pelles och fridas presenter, klä granen, ha skinkprovning med grannarna och julpynta lite mer. Sen kan julen få komma och gå. Så kan jag få jullov.

the world is turning round 'n round

Jag vill pierca mitt vänstra ögonbryn, tatuera mig och flytta till Lund. Jag vill göra det nu. Jag vill göra det själv.
Och jag kan.
Om jag vill.
Och jag ska

when I was young

Att köa till studentbostäder sög ju, jag fattar ingenting ?!!!?!???!!??!

mitt i julhandeln

mamma - check!
pappa - ingen aning
mattias - check!
lina - check!
gustav - nja
nico - check!
mormor - nja
morfar - ingen aning
frida - halva!
pelle - halva!
jennifer - nä
amanda - ingen aning

ord betyder alltid det ord betyder, vare sig man vill det eller inte

Det är inte mitt fel att jag går sönder

 - jag försöker faktiskt visst

du kan dra åt helvete

med glitter i håret


lucia

Idag är det Lucia och jag vill baka lussebullar. Ska försöka övertala mamma att göra det ikväll. Är bästa dagen på länge, älskar att bara ha lugna hemmadagar. Hade bara grupparbeten hela dagen i skolan så vi bestämde att vi skulle jobba hemifrån. Har julpysslat med presenter och kalendrar hela morgonen. Har lekt lite med bilder, druckit varm choklad och skrivit dikter. Nu ska jag koka kaffe och titta på film med lillasyster.

Sen ska jag göra något mer. Slå in julklappar kanske. Eller gå och handla saffran.

come give me some love

twilight, new moon, eclipse, breaking dawn


fula grå och utslitna ord

Vill inte se och inte tänka
inte höra mer

varför är allt i världen så ont. varför är alla nyheter hemska och alla tidningar deprimerande. Hur kan någon tro att man ska orka leva när allt man får höra är skit? Varför klagar folk på att ingen gör något åt saker samtidigt som ingen försöker uppmuntra någon. Varför hjälps inte media och sånna som har lite större inflytande åt att göra saker och ting lite mer positiva, lite färggladare och lite varmare.

Jag orkar inte vara positiv, färgglad och varm. för allt är ändå bara grått och fult. så jag antar att jag är en del av alla dem jag klagar på. men det är svårt att låta bli. fula värld.

punkt

för
hållanden
sug
er

I will try to fix you

Jag sa ju att fredag var en må bra dag. Vakna i en stor och varm säng och sedan kunna somna om. Gå i skolan i en halvtimme. Åka hem och äta våfflor. Promenera och dricka varm choklad tillsammans med Frida, som det för övrigt var alldeles för länge sen jag träffade. Lyssna på musik och börja pyssla.

Vem vet vad kvällen bjuder på;

lättnad



prov avklarat. lektion avklarad. begravning avklarad. snart träning. god middag. dricker kaffe. helg imorgon. jullov om en vecka. har lagt blommor på graven. har klippt baksidor från mjölkpaket. har hittat fina kort. har köpt två halva julklappar. ska julhandla med mamma. snö är bra. rolig leklektion. mysiga sockor. varma vantar.


Han älskar dig, han väntar dig ikväll

3 oktober 1925 - 29 april 2009
21 september 1923 - 1 november 2010

ett år, sex månader och två dagar, längre går det inte att vara utan en själfrände.


alla änglar håller hand

så var det dags igen

when it is love

På fredag ska jag må bra. Då ska jag vara nytränad. Jag ska gå upp tidigt och äta finfrukost med tända ljus. Jag ska börja läsa mina böcker jag lånade på biblioteket. Jag ska göra julklappar och dricka julté. Kanske gå på stan. Sen ska jag ut ut ut med lilla J och några fler.

På fredag
då ska jag må bra

wearing my heart like a crown

Jag vill inte
Jag orkar inte
Jag kan inte
Det går inte


Mitt mål är att ta mig igenom onsdag och torsdag. Överlever jag har jag överlevt mer än jag egentligen orkar just nu. Jag vill inte ha onsdag. Vill ha lika lite torsdag. Det kommer aldrig att gå. Hursom, närsom, varsom, jag gör vad som helst för att det bara ska bli torsdag klockan sjutton nollnoll och jag kan gå hem, träna, pyssla och inte ha en tre centimeter tjock filt över kroppen som tynger ner och gör det omöjligt att andas.

Vill inte.
Orkar inte.
Kan

jag vill verkligen absolut inte någonstans alls


kan själv



http://blueberrymoon.webblogg.se/julkalender/


du gillar mig för mycket, det måste vara något fel på dig

Det är precis som det alltid är. Vilket är. Det finns för mycket att göra för att jag ska hinna leva och det känns inte riktigt helt rätt att jag har så mycket att göra i skolan att jag inte hinner gå till själva skolan.

Livet utanför yrar också rätt mycket i nattmössan. Hur kan det vara så att varenda relation jag inleder med en person blir komplicerad? Jag kan inte vara syster, inte dotter, inte vän och inte något annat utan att det blir ett sjuhelsikes krångel med precis allting. Min enda enkla relation just nu är den som är mest komplicerad för andra och när jag börjar fundera på det är det även den mest komplicerade för mig. Men jag vill inte veta att den är komplicerad. Vill inte tänka på hur sårad jag kommer att bli, eller hur hårt jag kommer att såra.

Jag vill bara leva i den den lilla bubblan av frihet.
Min lilla bubbla utan tankar på skolan, vänner, tårar, svek, död och allt som allt det andra bär med sig.

Jag vill ha min fristad kvar men jag inser själv att det inte är möjligt.

what's left of 2010

5 december: fota + julmysa med pelle
6 december: prov i religion
8 december: begravning
9 december: prov i red.bes och ped.led
10 december: inlämning labbrapport
11 december: luciafest?
13 december: lucia!
17 december: JULLOV! Julhandel med mamma och bror
18 december: claras 18års fest
20 december: julbaka + julhandla
21 december: köpa gran + julpyssla
22 december: slå in julklappar
23 december: klä julgranen, julskinksprovning, slå in julklappar
24 december: JULAFTON! Lunch hos m&m, kväll hos pappa
25 december: julfirande hos mamma
31 december: NYÅR med Frida!

knock you down


jag är rädd
att allt jag trodde på
var en lögn

och

att allt jag trodde på
var något
annat


måste. lära. mig. att. andas.

Nedkyld, nytränad och precis hemkommen från pellan. Nu har jag tända ljus, äter kanelbulle och dricker mjölk. Jag måste lära mig att andas. Psykologiprovet är över och nu är det bara tre-fyra grejer kvar innan lovet. Men jag måste andas. Jag får inte bli stressad över allting för idag har jag gjort något bra, jag har skrivit prov i två timmar och jag måste vara nöjd med det. En dag i taget, en sak i taget. Idag är avklarad och resten kan jag oroa mig för när det är dags för det.

Andas
In
Glöm
Inte
Att
Andas


twinkle

Det finns för- och nackdelar med allting. Åtminstone glittrar träden vita och fina just nu.


I see the way you look me way

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?
Can anybody tell me what's going on?

RSS 2.0