Tillbaka till verkligheten

Den senaste veckan har det varit höst i luften. Underbara, välkända känsla. Jag har alltid älskat sommaren men med hösten är det ändå något speciellt. Det betyder allt som oftast förändring, slut på sommaren, slut på semestern, ny termin och nya händelser. Jag känner mig alltid lika hoppfull när jag har en lång, fin sommar i minnet men gör mig redo för allt det nya som väntar. När jag var yngre såg jag alltid framemot att komma tillbaka till kompisarna efter ett långt sommarlov, att hitta tillbaka till rutinerna, att köpa nya pennor, kollegieblock och skolväska.

Den känslan lever fortfarande kvar och jag orkar gå med stolta steg in i en ny period. Att kylan smyger sig på är bara positivt. Tjocktröjor, halsdukar och sockor åker fram ur garderoben igen och de dagar då det är kallt i luften men med klarblå himmel, strålande sol och vackra färger runt om, det gör ju att jag bara inte kan låta bli att bli förälskad i den här årstiden.

RSS 2.0