Jultomten

"Bli inte rädd om det kommer in en skäggig gubbe genom fönstret o hämtar dej i natt, för ja önskade lixom dej i julklapp"

Det skrev min lilla vän A nere från Skåne till mig för väldigt länge sen. Så länge sen att jag inte ens minns när det var. Jag saknar henne också, hon är en söt prick. Underbar, världens snällaste, lyssnar alltid och ställer upp. Tråkigt nog tappade vi kontakten för ca 8 månader sen, tror jag att det var iaf, och jag var väldigt arg på henne. Men vi har löst det nu och har lite smått börjat ta upp kontakten. Hon fick mig alltid att må bra förut, och hennes sms betydde mycket och hon kunde verkligen få mig att tro på mig själv. Kanske ska jag komma och våldgästa henne i Skåne snart? Eller så kan jag ju alltid skicka tillbaka hennes gulliga citat som jag startade dagens inlägg med, för jag vill att hon vet hur mycket hon betyder.


Nu blev det lite väl smörigt där ett tag så dags för lite ämnes byte. Fast helt och hållet från dagens första mening tänker jag inte bege mig. För söta, j u l e n närmar sig ju med stora steg. 27 dagar kvar nu, och bara 21 till lovet! Fytusan vad skönt det kommer bli. För första gången på säkert fem år längtar jag verkligen till julen. Och inte bara för lovets skull, utan nu längtar jag verkligen till allt. ALLT som har med julen att göra. Julbak, paketinslagning, snögubbar och snölyktor, julafton, julklappar, julhandling, julfika, julmiddag med släkten, julpyntning och ja, till och med julstädningen längtar jag till. Det är ju iofs mest nystädet jag längtar efter, inte själva att städa menmen Det är att jag längtar som är det viktiga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå, hon sitter ju här .)

2008-12-01 @ 08:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0