det blir nog ett lugnt lov för mig

hm ja, det blev ju en lite annorlunda start på lovet som jag så länge sett framemot.. Svenska och ekonomi och en halvgympa lektion tog jag mig igenom och sedan fick jag "lov". Vi hade en slags brottningsfys på idrotten och efter uppvärmingen började vi med kullerbyttor. Framåt gick bra, bakåt ville jag inte göra eftersom jag, ironiskt nog, har fått för mig att man bryter benen då. Sen var det dags för någon slags snea kullerbyttor, meningen var att vi skulle lära oss att "landa rätt" då man blev kastad. Jag lyckades landa helt fel. Hörde att något knäcktes till och det gjorde ohyggligt ont i axeln. Dock så ville jag inte verka svag utan satt bara på golvet i ca 20 sek innan jag reste mig upp. Smärtan gick över ganska fort men jag bestämde mig ändå för att inte testa igen. Ställde mig och pratade med några och sedan minns jag inte riktigt, av någon anledning drog jag med handen över nyckebenen och äcklades över vad jag kände. Det var inte normalt och helt plötsligt upptäckte jag att det rann tårar ur mina ögon. Jag antar att jag visade benet för de andra för helt plötsligt stod halva klassen runt mig och hjälpte mig till en bänk. Blev sjukt illamående och höll på att spy, Björn kom och lindade lite kyla och ställde min diagnos "brutet eller i bästa fall ett nyckelben ur led". Därefter tillbringade jag 3,5 timmar på SÖS och sen var det inte mer med det. Nu får jag inte spela fotboll på 6-8 veckor. Fuck jag som var glad över att fotbollssäsongen snart sätter igån.. Däremot kan jag fortfarande gå ut och gå och köra spinning samt benträning, så helt behöver jag ju inte sluta. Och positivt var väl också att jag fick lov nästan fyra timmar före alla andra, ehm..

Kommentarer
Postat av: mli

Shit.. va pissigt... är det brutet? Jag bröt nyckelbenet en gång när jag var typ 10.. det var många år sen. Reagerade precis som du; gick åt sidan, och sen märkte jag att jag gråter fan och att det gör ont fan xD Mysko.

2009-04-03 @ 20:45:43
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0