en gul smörblomma

Helgen var som sagt mitt solsken. Bästa på länge. På lördagkvällen mötte jag upp Pelle i högdalen och vi köpte massa kakor, chips och dipp som vi dukade upp ute på hennes glasveranda. På golvet la vi ut filtar, kuddar och madrasser, tände ljus och det var riktigt mysigt när Hanna, Magda och Linda väl kom vid åtta tiden. Sedan tillbringade vi kvällen där ute i infravärmen och tittade på kort, spelade spel, de som kunde sjöng mycket vackert och spelade gitarr. Småpratade om Gotlandsresan och längtar verkligen. Jag och Linda sov över här och vi låg uppe och pratade enda till halv fyra, Pelle trötter somnade.. Solsken när vi vaknade också. Vi låg i hamocken och Linda spelade gitarr för oss, sjöng lite gjorde hon också. Vackra röst. Sedan gick hon och Camilla kom hit. Vi gjorde iordning pannkakor för typ 10 personer och sedan hade vi picknick på gräsmattan, mycket skratt och minnen från Norge förra sommaren.

Gick hem för middag och hälsa på farfar och sedan tillbaka hit. Jag och Pelle räknade ut att vi umgåtts 22 timmar i sträck?! och kanske 35 timmar sammanlagt den här helgen. Sitter i hennes säng nu och dricker té, samtidigt som hon pratar med Anna i telefonen. Jag ska nog börja åka hemåt snart för är ganska trött och skola imorgon.. Är inte så taggad men det behövs något tråkigt för att verkligen uppskatta helgerna och det roliga.


av någon skum anledning så publicerades inte mitt inlägg jag skrev igår kväll vid typ tiotiden, så lägger upp det nu istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0