ge mig

Jag vill gå på picknick. Ta med mig en stor röd- och vitrutig filt, fylla en korg med bröd, ost, kex, vin, pajer, tårtor, bullar, kakor, bakelser, saftflaskor av glas, frukter och bär av alla slag och sedan vill jag slå mig ner i en mysig liten skogsdunge, där solens strålar värmer mitt ansikte och lyser upp runt omkring mig. Jag vill sitta där med trevligt sällskap, smutta på ett glas vin och vara allmänt sofistikierad. Sedan kan det övergå i lite lulligt flumm där ingen är medveten om det verkliga livet med alla krav, vi ska bara sitta där och njuta av naturen, god mat och dryck, varandras underbara sällskap och mysigt småprat. Om vi vill kan vi lägga oss på rygg i gräset som solen har värmt upp, titta upp mot trädkronans topp och lyssna på tystheten och stillheten, se bladen vaja fram och tillbaka, höra fåglarnas ljusa kvitter, andas in doften av sommargräs och bara leva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0