p-p-panik

Exakt tre timmar kvar nu. Eller två timmar och 59 minuter rättare sagt. Aaaaah panik jag kan inte koncentrera mig och förstår förstår förstår verkligen inte. Jag vill få bra på det här. Jag kan ju egentligen. Trodde jag. Jag tror att jag blir tokig jag bara längtar tills på fredag då det är lov. Panik jag vill bara lägga mig och gråta kan inte lärare ta någon hänsyn alls till att man faktiskt inte kan ägna hela sin vakna tid åt att plugga. Det kanske kan vara så att man behöver lite fritid, lite ledig tid då man slipper tänka på alla miljoner läxor och prov och uppsatser och bokrapporter och redovisningar man måste göra. Det kanske är så att man inte vill behöva ha ångest dygnet runt pågrund av att alla bara predikar om att man måste tänka på sin framtid och allt man gör nu påverkar ens liv. Jag vill inte veta mer av min framtid den får väl fan bli som den blir. Jag vill vara ledig och fri och ta det lugnt och njuta av livet. Inte stressa med plugg, vänner, ideal när jag är ung. Sedan växa upp och stressa mellan jobb och familj och sedan bli gammal och dö innan jag hunnit leva livet.

Kommentarer
Postat av: mli

Kunde inte sagt det bättre själv.

2009-04-01 @ 22:05:23
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0