på dörren ett ensamt namn

Ibland kommer jag på mig själv med att undra varför jag egentligen skriver här. Kommer jag någonsin att läsa det jag själv skrivit? förhoppningsvis Är någon annan intresserad av vad jag skriver? troligtvis inte Får jag ur mig något vettigt? nej.

Så varför? Jag tror att det är en hjälp. Även fast jag inte skriver precis allt jag tycker och tänker, så skriver jag mycket. Det hjälper mig att hålla ordning på tankarna, på vad jag gör under dagarna och det är skönt att bara skriva av sig. För en gång skull är det ingen som faktiskt bryr sig om mitt språk är bra, om innehållet är intressant, om jag har en bra inledning och avslut, om det finns en röd tråd genom inlägget. Det spelar liksom ingen roll hur och vad jag skriver. Det spelar inte ens någon roll om det är sammanhängande och förståeligt, eller om orden jag skriver betyder något och har en mening. För så länge jag skriver dem betder de något för mig och jag själv vet vad jag menar. Det är bara bra att bli av med tankar ibland, för om jag var tvungen att ha allt i mitt huvud skulle det nog inte finnas plats där inne längre. Så mina hemligheter finns gömda där inuti mig och ibland skriver jag om dem, men då lite sådär lagom anonymt så att bara jag förstår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0