stackars hon som flyter med

Ibland är det tur att man inte litar till sina förutfattade meningar. Och ibland är det väldigt dumt att man ens har sådana. Jag gick till skolan idag fast jag inte alls trodde att studieteknik skulle vara nödvändigt men det visade sig vara nyttigt, intressant och dessutom jätteroligt. Var någon snubbe som hade kommit på någon teori om olika intelligenser (tror jag det var) som varje människa har. Vi fick göra ett test på internet som visade vilka av de nio olika som man mest hade. Mina var språklig, existentiell, social och självkännedom, alla stämde bra, social stämde väl minst bra om man ska välja ut någon. Men efter det fick vi i alla fall veta lite om vilken studieteknik man ska använda sig av beroende på vilken av  dessa man tillhörde osv osv. Det var intressant och jag blev riktigt motiverad till att plugga!

Nu när jag kom hem satte jag mig ute på balkongen med en stor kanna te, solglasögon och alla läxböcker. Psykanalysen på Kamerunsbeflokning förvandlades till en vanlig analys av Liberias befolkning och det har gått jättebra. Det här är något jag kan, är intresserad av och är duktig på så jag tror faktiskt att jag kan ta ett MVG på det. Hoppashoppashoppas, kan kompensera mitt IG jag fick... Fyfan va chockad jag blev när Sofia berättade det. Jag har aldrig i hela mitt liv fått IG på något. Fast det var ett grupparbete så jag ska väl inte ta åt mig hela äran själv hehe..

Aja, slänger in lite bilder på min underbara eftermiddag lite senare för nu ska jag äta, tjingeling


Kommentarer
Postat av: mli

Studieteknik och allt som hör därtill har alltid intresserat mig, kanske för att det just kan ge något när man studerar... du vet möjligtvis inte vart man kan hitta testet någonstans? xD

2009-04-14 @ 20:56:17
URL: http://emiliez.blogg.se/
Postat av: mli

sv: Ja, jättegärna! Tack :D

2009-04-14 @ 23:41:15
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0