Förstår inte grejen...

Jag är så otroligt arg och irriterad och förbannad och uppretad så jag vet inte alls vart jag ska ta vägen. Var på gymmet idag och ALLA tvapparater var inställda på samma kanal, en av de där kanalerna som har skitreklam dygnet runt. Under de första 25 minuterna av min tid på gymmet visades samma reklam om och om igen, och jag tror fortfarande inte mina ögon eller öron när jag säger att reklamen handlade om en sån där liten grej som man spänner fast runt magen och får magrutor(killar) / en kropp att dö för(tjejer) utan att ens anstränga sig. För det första, vilken otrolig diskriminering. För det andra är det den absolut dummaste kanalen man kan visa på ett GYM av alla ställen? Ibland förstår jag inte hur folk är funtade. Det var så störande att jag svettades och kämpade mig alldeles dödstrött bara för att vara lite upprorisk.

Jag kan ju inte säga att det inte funkar(även om jag önskar att jag kunde det) eftersom jag aldrig testat, men jag tvivlar väldigt väldigt mycket på det. Fraser som "få drömkroppen du alltid velat ha - utan ansträngning" och "få snygg mage utan att behöva anstränga dig och slita kroppen" upprepades om och om igen. Jag tror att jag blir tokig. Är inte meningen med att träna att röra på kroppen? Är inte muskler och en snygg, slimmad kropp beviset för att en människa mår bra samt äter och tränar sunt? Nej fy fasiken, dummaste jag någonsin sett och jag vill bara stämma dem som hittar på all skit här i världen.

Jag tvivlar faktiskt starkt starkt starkt på att alla dessa människor som har en sån här maskin faktiskt är friska och hälsosamma, och vad är meningen med att ha en vältränad kropp om man ändå inte orkar använda den? Jag fattar inte grejen....

Kommentarer
Postat av: emzak

Jag såg en dokumentär för inte så länge sen där två människor testade saker som reklameras på såna där tv-shop kanaler och allt där visade sig, inte helt oväntat, bara vara skit som inte gav någonting.



Hejja människor som tränar på riktigt!

2009-08-21 @ 18:36:47
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0