höst om en månad eller två

Varm dag, nästan för varm. Kallsvettas. Lekte charader med alla ettor och det var väl helt okej kul. Imorgon blir det tråkig dag och shopping på eftermiddagen, om jag får mina pengar vill säga.... Börjar längta lite smått till hösten, inte till vinterkyla och tråkväder, men till svalare dagar, färgglada löv som fyller vägkanterna, att komma in och dricka en kopp te efter att ha varit ute i ruskväder, långa stickade halsdukar och socker. Om jag hittar imorgon så ska jag nog köpa en höstjacka, en halsduk, vantar, socker och mössa. Kanske lite nya tights, en stickad tröja, en stor tröja och en ny pyjamas också, om jag har råd alltså, det tror jag inte att jag har men man vet aldrig vad man kan hitta. Det är vad jag ska leta efter i alla fall, bortsett från mina prickiga koppar, blommiga glas, blåa plastsandaler och HM;s rea såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0