cigarettes and chocolate milk

Jag ljög nog när jag sa att jag inte skulle bli hungrig igen för nu är jag hungrig och illamående på samma gång, men stiga upp före åtta en lördag? Icke. Ligger och letar lite musik på spotify och hittade en ny bra, Cigarettes and Chocolate Milk med Rufus Wainwright.

Jag vet inte vad det är med mig och fina ord, men någonting är det och jag kan bara inte låta bli att tänka på olika ordformuleringar, goda ord, fina ord, söta ord, ord som betyder, ord som påminner. Det är som att hitta ett godis man bara inte kan vara utan, man vill bara ha mer och mer, känna den söta smaken smätla i munnen och njuta. Hur kan man få den känslan av ord? Jag vill smaka på orden, pröva att säga dem och se hur de passar min mun och mitt uttal. Jag vill skriva orden i en fin bok med en av mina favorit pennor för att se ordet ta form under min hand. Vill se mina kantiga slarviga bokstäver och den där handstilen som ingen riktigt kan tyda (förutom Frida som alltförmånga gånger tvingats tyda den) vare sig jag själv har kommit på det eller om jag har lånat orden från någon annan så är det lycka att se dem där, nedskriva och att känna det där lilla lyckoruset i min kropp som vill skapa, göra, tillverka, hjälpa, förbättra och tillverka något. Jag har kommit på vad jag vill göra också och det är något ruskigt bra. Jag vet vad jag vill och det känns så skönt. Underbart. Lyckorus. Jag är glad i hela kroppen idag och det är en fin morgon utanför mitt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0