en dag kvar

Dagen före julafton men helt plötsligt försvann all julkänsla. Ingenting är som förut. Det blir en annorlunda jul i år men så kan man inte tänka. Livet förändras var jag än går och det kommer inte alltid vara som det varit, någon gång måste man ta första steget men det betyder inte att det inte är svårt. Känslorna springer ikapp ibland och jag har haft så mycket att tänka på på sistone att jag inte riktigt tänkt på allt annat. Har klätt julgranen idag och gjort marsipan men resten av huset ser för jävligt ut och jag är glad att vi inte ska fira jul hemma. Om tre timmar är det jobb, sedan skinkprovning om jag hinner med det. Måste göra klart farmors present också men har noll ideer. Måste köpa pappas present och där har jag till och med mindre än noll ideer. Sedan måste jag slå in Fridas present också. Snart. Någon gång. Lite senare kanske.

Frukost i lägenheten imorgon, lunch hos Thomas, middag hos Cillan och sen hem och sova. Lunch hos Barbro på fredag. Lunch hos K på lördag. Lunch hos mormor och morfar på söndag och fotbollscup på kvällen. En dags ledigt och då måstemåstemåste pappas present fixas. Jul med pappa, Lina, Mattias, Nico och Gustav på tisdag. Jobb på onsdag, jobb på torsdag och sedan nyårsafton ingen aning om vad som händer då. Är julen slut sen? Året är i alla fall slut. Ett helt år. Hela året har gått och för ett år sen såg ingenting ut som det gör idag. Vad konstigt att man kan säga så varendaste år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0