back in the days

Dagens lunchrast spenderas framför en av skolans datorer. Ensam med min sallad sitter jag här och läser bloggar, kollar runt på facebook och funderar ver småsaker. Jag orkade inte följa med ut och käka, kände mer för en lugn lunch för mig själv och den ska jag verkligen utnyttja. Funderar på att plugga lite matte också, nu när jag har 45 minuter kvar och ingenting bättre för mig. Jag måste verkligen se mobbad ut, men om jag ska vara ärlig bryr jag mig inte ett dugg om det. Känns nästan som i Sjöängskolan, då kunde jag sitta flera timmar för mig själv, antingen var det under en rast, under lunchen, eller under en lektion som jag skippade. Jag brukade oftast sitta utomhus, även på vintern, och lyssna på min ipod. Det var ensamt, men ändå skönt. Jag saknar faktiskt de där stunderna lite grann. Men bara lite, jag vill inte bli som då, inte vara som då... Men en lugn stund med musik då man bara får sitta för sig själv och strunta i världen runt omkring, det är nästan det bästa som finns.

Om jag som sagt var inte suttit vid skolans datorer, skulle jag lagt upp en fin bild jag har. Men det får bli en annan gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0