bloggvärlden

Jag har tänkt på en sak, bloggar är verkligen ointressanta och jag förstår inte varför folk skriver. Vill man typ att alla ska läsa om ens liv och inse hur perfekt man har det? För jag menar, det är ju inte många som skriver krönikor osv för att påverka andra genom sitt bloggande. Så varför? Jag kan inte ens komma på svaret själv, fastän jag har en blogg. Jag skaffade nog min bara för att jag tycker om att skriva och jag vet inte, det bara blev så helt enkelt.

Från början sa jag ju också att jag bara skulle skriva sånt jag själv ville, och jag hade bestämt mig för att inte skaffa en sådan där tråkig blogg som alla andra har. Men jag kan ju inte skriva exakt vad jag vill när andra läser, och speciellt när jag vet vissa personer som läser... Det är en av anledningarna till att jag skaffade en vanlig dagbok nyligen! Och samtidigt, det är ju det som är tråkigt att läsa som är roligt att skriva. Jag tycker om att skriva om mina dagar, det ger mig en chans att reflektera över hur det faktiskt har varit.
 
Fast jag avskyr att läsa vad andra har gjort. Eller inte avskyr, det är kul och så, men det blir alltid så att jag jämför mig själv och mitt liv med deras, och när man jämför på det sättet så tittar man ju alltid på det negativa. Så jag jämför mig själv med allas liv och blir bara deppig... Dumt dumt dumt, typ självdestruktivt egentligen, göra saker medvetet som får en att må dåligt? Ja, ibland är man bra dum.

Fast mest är det roligt att läsa andras bloggar, om man hittar någon man tycker om och följer den så är det riktigt kul. Jag har runt fem stycken som jag brukar läsa när jag har tid över och ibland tittar jag runt lite och hittar nya. Väldigt bra när man har tråkigt och lite för mycket tid

Kommentarer
Postat av: mli

Jag skriver blogg för min egen vinning. Sen om någon annan tycker om det de läser i min blogg är det bara en bonus :)

2009-02-02 @ 23:58:04
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0