för en lång lång.. fredag?

Sista dagen innan lovet och det har varit en riktigt jobbig dag, fast väldigt rolig. Gick till och från skolan, åt lunch hemma eftersom jag inte hade engelska och sedan när jag skulle tillbaka för att gå på matten glömde jag skåpnyckeln. Självklart kom jag itne på det förens jag var i högdalen och precis skulle gå ner till tunnelbanan. Det var inte så mycket annat att göra än att vända för att gå hem igen... Gick så fort jag förmådde i mina klackskor, hör och häpna folk, klackskor mitt i februari, och mina stackars fötter värker fortfarande efter att ha gått till högdalen-hem- och tillbaka på endast 40 minuter. När jag kom till tunnelbanan för andra gången hade jag missat tunnelbanan med en minut och när jag skulle stiga på fastnade jag med klacken i dörren och var nära på att tappa skon. För att rädda min stackars älskade sko innan den trillade ner på spåret var jag tvungen att sätta mig ner på knä på tunnelbane golvet, h a h a folk tittade lite konstigt på mig vill jag lova. Jag tycks allt vara otursförföljd, men det gör inte så mycket.

Efter matten som jag börjar förstå mer och mer nu mötte jag upp Frida för att gå och simma. Vi diskuterade den krångliga matten medans vi simmade omkring och en helt weirdgubbe som luktade äckligt började kommentera allt vi sa och snackade om att "andragradsekvationer var jätteenkelt har jag för mig, det är bara ta andra x-koffecienten * 0,5 och dela med resten" eller någonting liknande. Jaa, vi förstod inte så mycket, särskilt nte ajg som inte ens börjat med andra grads ekvationer än, men det var ganska roligt i alla fall. Efter simningen köpte jag nötter och mörkchoklad till bilresan imorgon. Har laddat upp med oth säsong fyra, fucking åmål, pippi långstrump, ipod, nötter, choklad och en smoothie så det kommer nog bli en riktigt trevlig resa. Jag längtar längtar längtar och nu ska jag packa det sista. Skickade precis in bokrecensionen också, så nu har jag lov på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0