Fredag den trettonde..

..betyder otur? no way. Igår var absolut ingen oturs dag. Jag hade snarare en av de trevligaste dagarna på länge. Jag var pigg när jag vaknade, hade en skön skoldag, tränade ordentligt, åt supergod mat, unnade mig massa gott, hade en trevlig kväll med mammsen och avslutade den hos min bästa vän. Vadå otur? Det låter väldigt bra om jag får säga det själv

Jag tror att ifall man tror på sån där skrock, då går den i uppfyllelse. Men inte för att det stämmer utan för att man letar efter "tecken". Det är ju lika troligt att man missar bussen en vanlig fredag som fredag den 13e, eller att man glömmer pengarna till lunch, ramlar i trappan och sånt där. Jag hade helt glömt bort att det var fredag den 13e, annars hade jag säkert också gått runt och varit orolig, bara för att jag är sån. Jag kan inte säga att jag tror på skrock och vidskeplighet och allt vad det nu är, men ibland vill jag det. Ibland vill jag tro att det är någon annan som styr över mitt liv, för då skulle jag inte känna sån skuld om jag misslyckats med något..

Men om man aldrig misslyckas, hur ska man då lära sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0