måndag, nya söndag

Varför är alltid måndagar sånna hemska dagar? Folk säger ju jämt att söndagar är bakisdagen, då man är seg och helst vill ligga och dega i sängen hela dagen. Men jag tycker fan att måndag är den nya söndag. På söndagar vill jag ta vara på det sista av helgen, inte ligga i sängen. Måndag däremot... då skulle jag mer än gärna kunna tänka mig att vara bakis och seg!

På söndagskvällens har man, eller, jag har, alltid ångest inför skolan och över att helgen är slut. Men sen lägger man sig i sängen och försöker tänka positivt och då börjar det kännas riktigt roligt att komma tillbaka till skolan. Igår kväll skulle jag ju somna tidigt, trött som jag var, men det lyckades inte.. Låg i sängen mellan halv nio och tolv och bara låg, smsade dock lite.. Men då hann jag med att tänka massa på måndagen och bli riktigt taggad. Jag tänkte gå upp i tid, skicka ett mail till min lärare, göra havregrynsgröt gud vad sugen jag blev, sminka mig ordentligt för en gång skull och ta på mig något snyggt. Sedan tänkte jag ha roligt i skolan, eftersom jag inte träffat folk på hela helgen!

Sen imorse var jag inte alls lika pigg på skolan längre. Jag snoozade i en timme, hann inte skicka något mail, kastade i mig frukosten, sminkade/klädde på mig på fem minuter och halvsprang sedan till bussen. Snacka om att vara otaggad när jag väl kom fram till skolan. Det blev en seg måndag, seg seg seg. Fek, geografi, lunch på Il Piatto, spanska - typ "hej jag vill begå självmordskänsla" sedan kom matten och då hade vi äntligen riktigt roligt. Försökte pricka varandras munnar med papperslappar, kompismärkte varandra och kladdade i Mandans block, ja, vi är väldigt lättroade men det ska man vara. Teresa hotade med att kasta ut oss för att vi garvade så mycket, vi försökte verkligen lugna ner oss men det gick inge vidare. Fast vi blev i alla fall aldrig utkastade och i slutet av lektionen höll vi på att somna över bordet. Promenaden hem gjorde mig pigg igen och hemma så åt jag middag bestående av soppa, macka med ägg, äpple, mjölk och en bit mörk choklad. Otroligt så nyttig jag blivit på sistone.

Nu har jag precis kommit hem från träning, ska duscha snart och sedan skriva i min dagbok. Imorgon är det museum vid två, så jag tänkte gå upp tidigt (det tänker jag varje dag) för att dra upp till högdalen och gymma, vi får se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0