när man möter andra sidan

Idag traskade jag hem på lätta fötter och med ett riktigt glatt humör. Tiden bara flög iväg och kändes inte som att det hade gått mer än tio minuter när jag varm och lättanfådd nådde dörren. Filmen vi såg på livsläran var faktiskt ganska bra. Den var från 80-talet och handlade om fem helt olika ungdomar som plötsligt blev tvingade att umgås under nio timmars kvarsittning. Det var "pluggisen", "prinsessan", "sportfånen", "ungdomsbrottslingen" och "knäppskallen" och man fick följa dem hur de från början föraktade varandra men sedan mer och mer öppnade sig. I slutet var de riktigt nära vänner men alla ställde sig samma fråga: Hur kommer det vara när vi ses i skolan på måndag?

Vi fick en uppgift, självklart, som ska vara klar på torsdag om två veckor. Den ska innehålla analys och lite sånt över hur olika människor i ett samhälle faktiskt är, vad jag tror händer när de möts i skolan på måndag och om den här dagen förändrade dem på något sätt. Jag ser faktiskt framemot att göra den, det ska bli riktigt roligt. Livsläran är inte så hemsk som jag trodde från början, synd bara att den är så himla lång - halv fyra till fem en torsdageftermiddag är aldrig populärt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0