stress

Från att ha haft det hur slappt som helst på vardagarna, åtminstone sett när det gäller skolan, så har jag helt plötsligt panik mycket. Ligger typ två sidor efter i matten, har spanska prov, en engelskauppsats att skriva och sen måste läsa ut en bok och skriva bokrecension på svenskan. Kanske är anledningen att jag alltid sparar allt till sista dagen/dagarna.. Nu får jag skylla mig själv och bita i det sura äpplet, håller på med matten nu och efter träningen tänkte jag kolla igenom spanskan lite grann. När allt kommer kring kanske det inte var så smart att sova under hela spanska lektionen idag, men jag var så himla trött och annars hade jag ju somnat på matten istället, och då missar man så mycket.

Funderar på att stanna hemma imorgon för att plugga, men det är nog dumt det med. Imorgon har vi bara svenska och eftersom det verkar vara det enda ämnet jag lyckas hålla min vanliga standard i kanske det inte är så smart att strunta i det då? Får se hur jag gör imorgon, först ska jag i alla fall besöka sjöängskolan, riktigt länge sen jag var där nu, typ september senast...

Jag är så sjukt stressad. Förutom all plugg har jag ju träningar också, och så vill jag ju självklart ha lite fritid. När ska jag ha tid att se på filmen och oth-boxen jag lånade av Frida? Och när ska jag hinna läsa mina böcker, och skriva mina brev? Jag är så himla stressad, därför känns det så onödigt att jag tar en paus då och då, men jag måste göra det annars blir jag galen. Egentligen ska man ta ungefär en kvart-tjugo minuter när man känner sig stressad, sätta sig ner och försöka låta bli tänka på allt som väntar en, men det är ju så #%*+@ svårt.

Dags att äta, plugga och träna. Får se hur mycket jag hinner med av allt.

Kommentarer
Postat av: mli

... och jag ligger 45 sidor efter i matten. Fråga inte mig hur det gick till, men nu är det som det är.

2009-02-09 @ 18:17:35
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0