upside down

Alltså vissa dagar går mitt humör så mycket upp och ner så att jag tror att jag ska bli galen. Skratta-gråta, le-skrika, flumma-tjura. Allting jag gör går helt snett eftersom jag ena sekunden är förväntansfull och nästa bara irriterad och inte alls sugen på att göra något.
Som ni kanske anar var idag en sådan dag.

Jag var på solskenshumör när jag vaknade och vandrade glatt ner till sjöängsskolans cafeteria där jag tillbringade 30 minuter med Jaana, Migge, Hasse och Lisa. Fortfarande glad efter en stunds trevligt småprat gick jag till bussen och när den kom försvann humöret. Eller försvann och försvann, ens humör kan väl inte försvinna, men det glada humöret försvann och jag anlände till skolan trött, gnällig och helt otaggad. Tur att det är tisdag och endast film + gruppdiskusion stod på schemat. När vi vid tvåtiden hade pratat klart och skulle gå hem kom mitt bra humör tillbaka! Vägen hem gick fortare än fortast, jag hann knappt märka att jag förflyttades framåt för jag var så inne i mina tankar, planerade nämligen vad jag skulle göra när jag kom hem eftersom jag för en gång skull skulle få vara ensam hemma ett tag.

Låste upp dörren och pang bom crash sa mitt humör. Det är typ döden för mig att gå igenom min dörr för jag blir alltid så less när jag kommer in, vet att allt är rörigt, stökigt, dystert och bråkigt. Ägnade eftermiddagen åt en ytterst tråkig film, spanska plugg, powernap i soffan, diskning, matlagning och en promenad till Frida. Ringde Micke på vägen men han verkar ha bytt nummer, hoppas Clara kan hjälpa mig annars kommer nog inte Amanda bli så glad...

Någonting bra jag gjort idag var att jag hittade jättemycket recept på internet! Mailade över alla till mamma så hon kan göra dem nästa vecka då hon har matvecka. De lät supergoda och passar perfekt till min nyttigvecka då


mmm jag längtar till nästa vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0