Åh vilken sommarkänsla

...jag fick idag när jag började prova mina klänningar. Det började med att jag fick tillbaka en klänning som Cicci hade lånat. Jag hade helt glömt bort att hon hade den klänningen, eftersom det från början är mammas klänning och inte någon av dem jag brukar använda. Men när jag fick tillbaka den så insåg jag att den faktiskt är ganska fin, tyget är ljusrosa med blommor på, det är väldigt tunt och lätt, en perfekt sommarklänning! Jag tyckte dock inte riktigt om modellen och bestämde mig för att lägga upp den, så att den slutar strax ovanför knäna istället för nere vid fötterna. Det var alldeles för svårt att fixa själv, i alla fall om jag ville att det skulle bli snyggt, så mamma tyckte jag skulle gå upp till Nisseman i Högdalen, eller vad han nu hette, och lämna den istället. När hon sa det kom jag på att jag har en annan klänning som gick sönder förra sommaren och att jag kan lämna in den på samma gång om det inte är för dyrt. Jag gick in i garderoben för att leta fram den och vips så hade jag den på mig. Sedan provade jag en till, och en till och ännu en. Det slutade med att jag hängde upp alla mina klänningar överallt i rummet och fotograferade samt räknade dem! 20 stycken var det allt som allt, det är fler än jag mindes dem. Men oh, ni anar inte vilka sommarkänslor jag fick. Nu längtar jag bara så otroligt mycket till sommaren, då ska jag använda alla mina klänningar och köpa massa fler.

Sommaren är min favorit tid. Man kan gå lättklädd, sola och bada, äta glass, träna, spela fotboll på gräset, ligga och slappa i trädgården, vara ledig och göra ingenting, slippa allt plugg, sova länge på mornarna, äta jordgubbar hallon och smultron, vara på landet, åka utomlands, träffa vänner, vara vaken hela nätterna, springa barfota, känna sig fri, göra saker som man annars inte har tid med, dricka saft och...... Ge mig sommar nu!


en riktigt härlig, somrig och kärleksfull bild. Och jag vill ha Lenas klänning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0