det är halt att gå på isen

Jag är verkligen dålig på att hålla mina scheman, de är roliga att göra men det blir nästan aldrig av att hålla det man skriver... Idag blev det inget Sandy's till lunch, istället åkte jag till Skanstull och mötte upp Jocke! Vi gick till Seven Eleven först och sen promenerade vi runt på Söder hela lunchen. Tillbaka i skolan blev det en risifrutti och ett äpple till lunch, men det funkade det med! Imorgon kommer jag inte heller lyckas hålla schemat, blir inget Platini till lunch eftersom jag har en ca 3 timmar lång håltimme, tänkte istället utnyttja tiden till att gymma i högdalen och sedan åka tillbaka till skolan. Vi får väl se om jag orkar med en promenad hem från skolan efter det. Vägen hem idag gick iallafall förvånansvärt fort och jag är helt slut, trött i hela kroppen och seg. Ska göra en kopp te och plugga lite spanska fram till första träningen.

Men jag funderade på en sak när jag gick hem, varför i all världen har de slutat sanda vägarna?! Jag menar, hallå? När vi var små gjorde de inget annat än sanda varenda liten isfläck som gick att leka vid, och överallt där det fanns snö sandade de också så ingen vit snö fanns kvar att leka med längs vägarna. Om skolan hade fått bestämma hade de säkert sandat "skridskobanan", dvs fotbollsplanen, också för att ingen skulle kunna ramla och göra sig illa. Men nu sandar de minsann ingenstans. Det var jättesvårt att gå på platt mark och nästintill omöjligt att gå i uppförsbackarna, man bara gled neråt och var nära att snubbla hela tiden. Var tog alla sandmaskinerna vägen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

DU är knäpp!

2009-01-28 @ 18:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0