en tårta flera tårtor

Jag sitter och letar efter bilder som vanligt, den här gången letar jag efter tårtbilder (gissa varför)! I alla fall, som vanligt har jag kommit på något väldigt smart och idag är min smarta tanke: Hur kul vore det inte att jobba på bageri eller café?
Seriöst. Jag skulle lätt älska det! Gud vad roligt att få baka jättemycket, både nya och gamla saker. Sen att få lägga upp maten fint och hitta på massa rätter osv vore också jätte roligt. Fast det bästa av allt det vore ju såklart tårtorna. Tänk att få hitta på hur alla skulle se ut, att få garnera och glasera och dekorera och allt vad det nu kallas. Fy tusan vad jag skulle älska det.

Kul asså, vissa gillar inredning, andra vill designa kläder och här går jag och vill designa kakor och bullar. Jaa, jag har ju alltid sagt att man inte ska vara som alla andra h a h a och dessutom så ska jag öppna ett café. MINST ett alltså, kanske ännu flera. Jag har stooora planer på gång här. Wait and you'll see

Kommentarer
Postat av: mli

Det drömde jag om när jag var liten. Att äga/jobba på ett bageri. Fast när jag berättade det för pappa så sa han att det är ett slitigt jobb och där tog drömmen slut ;) lat som jag var... hahahah...



Men att äga ett eget café vore inte alls så pjokigt :D

2009-01-15 @ 19:12:50
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0