fairytale gone bad

Jag känner för att skriva. Skriva jättemycket, en lång historia eller berättelse. Skulle verkligen behöva skriva av mig lite. Eller rita vore det bästa. Tänk om jag kunde rita. Det vore ett så perfekt att ta ut sina känslor. Men tyvärr kan jag ju inte det, därför brukar jag skriva istället. Jag har en dikt-/ sago-/berättelse- /listbok som jag brukar skriva i. I den finns säkert 20 olika inledningar till berättelser och sagor, typ fem olika dikter och tusen olika listor. Jag gör listor för allting, typ "vad jag ska göra imorgon", "datum att minnas", "saker jag vill ha i mitt rum" "personer som betyder mycket" "personer som har betytt mycket" och ja, ni fattar grejen. Mitt sätt är helt enkelt att skriva av mig.

Det är lite svårare att skriva såhär. Nu kan ju alla se, alla läsa och alla få veta. Det blir inte lika personligt, men det funkar ändå, huvudsaken är bara att jag rensar mitt huvud.

och jag vill röka. det är så avslappnande. så skönt. en rörelse jag kan göra utan att tänka och sedan bara känna hur hela kroppen blir mer och mer avslappnad och alla problem försvinner. Iallafall för stunden, och det räcker för mig. Synd att det är så farligt bara, dumt och farligt. Fast man får ju cancer av typ allt man gör nuför tiden. Men röka kanske är dumt så jag får väl drömma vidare om min lilla cigg som skulle fått mig på så bra humör


                  vacker bild, jag älskar den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0