jag vill jag vill jag vill

Jag vill göra något! Alltså, med göra så menar jag tillverka, något kreativt liksom!

Jag vill rita, eller göra en tavla. Jag skulle vilja ta massa foton av saker, redigera foton, kanske göra en tavla eller ett collage att sätta upp på min vägg. Sen vill jag städa, möblera och göra iordning i vårat hus. Fast helst av allt skulle jag vilja flytta hemifrån och få börja om från början, tapetsera, köpa nya möbler och göra allt precis som jag vill ha det. På sätt och vis har jag redan gjort det, är nästan klar med mitt rum, men jag skulle vilja göra ett helt hus. I mitt hus skulle jag ha lite mer ordning och reda än vi har det här hemma... När mamma/pappa flyttat ut hoppas jag att det ska bli lite bättre, för då försvinner ju lite saker åtminstone! Tyvärr är det inte sakerna som är det värsta utan mina syskon som är totalt handikappade när det gäller att plocka undan efter sig. Jag springer runt som en liten extramamma och säger åt dem att städa hela tiden. Gissa om det kommer bli värre de veckorna mamma inte är här? Haha, stackars syskon säger jag bara... Nu kom jag visst ifrån ämnet lite, det gör jag alltid. Men mer saker jag vill göra är laga mat och baka. Det är så himla roligt att leta efter recept, sedan skriva inköpslistor, åka till affären och handla allt. Sedan vill jag komma hem till ett stort kök där jag kan tillaga allting.Efter det vill jag duka med fina tallrikar, glas och bistick, vika servetter och dekorera bordet med fina saker och sist men inte minst så vill jag lägga upp all mat och bakverk jag gjort på mina fat och servera! Åh vad det skulle göra mig lycklig att verkligen få göra någonting
mitt överfyllda köksbordlite mindre fyllt köksbord!nyårsafton <3

När jag tänker efter tror jag att jag skrivit ett annat inlägg med samma namn. Dålig fantasi?! Äsch, jag vill ju bara så mycket. Allra sist är en bild på min bokhylla iaf, den gör mig glad!

Kommentarer
Postat av: P

nämen! Den tredje bilden är ju hemma hos mig, på nyår? stämmer det?



Pussisss

2009-01-27 @ 23:44:09
URL: http://milka.blogg.se/
Postat av: mli

Det vill jag också. Göra nåt kreativt och inreda ett helt hus...

2009-01-29 @ 20:29:22
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0