min "bra" dag

Jag vaknade imorse pigg och glad, oväntat nog med tanke på de fåtal timmarna jag sov. Jag låg och drog mig en stund i sängen och bestämde mig för att det här skulle vara en bra dag! När jag gick upp och skulle duscha fanns det knappt något varmvatten kvar, när jag skulle göra te så var min favoritsmak slut. När jag sedan skulle gå hemifrån halkade jag på trappan. Men ingenting kunde förstöra mitt bra humör! Väl framme i högdalen stod det att jag precis hade missat tunnelbanan och sen när den äntligen kom påminde jag mig själv om att jag hade gått hemifrån en kvart för tidigt pga min dåliga huvudräkning. Men jag var fast besluten om att det här var en bra dag så jag var glad ändå. I skolan fick jag reda på att jag bara kommer få vg i matte A, helvets skit säger jag bara och sedan fanns det inga baguetter när jag försökte beställa det till lunch. Men som sagt, jag hade bestämt mig för att detta var en bra dag så jag tänkte minsann inte deppa över några små snedsteg i mitt liv. Efter en lång promenad hem från skolan, ca 45 minuter kom jag hem och snubblade återigen på den hala trappan. Väl inne fortsatte jag läsa min bok från igår, en prinsessas dagbok, och när mammsen kom hem fick jag äntligen dagens första lite positiva besked, god middag! Efteråt var jag, pappa och massa pappakompisar på hockey i huddinge och se där, AIK vann med 4-0. Jag visste väl att det var en turdag.

Tänk vad lätt allting kan vara om man bara har bestämt sig innan och vilka små saker som kan göra en glad, bara för att man letar efter dem...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0