Sen levde de lyckliga i alla sina dagar

När jag blir vuxen kommer mitt liv att vara bra. Jag är stolt över mig och jag tror på mig själv. Jag tror att jag kommer att lyckas. Jag vill ha mål i mitt liv, något jag kan sträva efter att få för då blir det lättare. Då får jag en chans att känna mig duktig när jag lyckas, kan belöna mig själv och på så sätt må bra. Man kan inte få allt man vill ha, och man kan inte lyckas med allt, men jag hörde någonting bra en gång, tror det var i någon bok:
"Om du siktar mot stjärnorna kanske du åtminstone landar på månen"
och det ska jag göra

Jag vill....

......Först och främst skaffa mig en egen lägenhet och flytta hemifrån. Jag vill ha ett jobb men samtidigt plugga vidare, för att så småningom få ett riktigt bra jobb! Jag ska tjäna pengar så att jag har råd med lägenheten och att hushålla mig själv. Det behöver inte vara särskilt stort, men jag ska i alla fall få plats med en säng, tv, musikanläggning och ett stort bord så att vänner kan äta hos mig! Sen vill jag gärna ha lite plats på golvet också, det är mysigt att sitta på golvet.

.... inreda mitt hus, precis på mitt eget sätt. Jag vill att det ska passa mig. Det ska vara ordning och reda, men samtidigt kännas mysigt och hemtrevligt. Det ska inte vara öppet, kalt och stilrent utan mysigt med mycket möbler och småsaker men inte för mycket.

.... absolut ha en familj. Jag älskar barn och vill ha många. Dem ska jag uppfostra till små söta änglar och de kommer vara så söta. Jag vill ha en man jag kan älska, och som älskar mig och våra barn tillbaka.

..... resa, upptäcka nya platser och människor. Knyta bra kontakter, träffa nya vänner och bara uppleva massa annorlunda. Att upptäcka är att lära sig och jag vill lära mig om allt. Jag vill se mer, veta mer och känna mer

..... starta något eget. Något som är mitt och betyder mycket för mig

..... hjälpa andra människor. Jag vill göra något som betyder något. Ha ett jobb där jag kan dela med mig av mina åsikter erfarenheter och styrkor. Men också mina svagheter. Jag vill att andra ska kunna lära sig av mina misstag, inte bara jag själv.

.... SKRIVA EN BOK



..... sen finns det en miljon andra saker jag vill göra och tro mig, jag kommer att skriva om dem med. Jag skriver om allt jag vill, för jag älskar att skriva. Både när jag är lycklig och inte känner jag ett stort behov av att uttrycka mina känslor. Att skriva är ett sätt för mig att göra det

Kommentarer
Postat av: Cessan

Jag skulle vara först med att läsa din bok om du skrev en, älskar ditt sätt att skriva!:)

2009-01-15 @ 23:39:37
Postat av: totten

åh tack. du är så söt :)

2009-01-15 @ 23:52:06
Postat av: mli

"Om du siktar mot stjärnorna kanske du åtminstone landar på månen"

-Kommer från texten vi läste i nian, inför och på svenska nationella proven! :D Himla bra citat ändå.



Och du, du är inte ensam om att älska att skriva listor! :D Det är så betryggande på ett sätt, att rangordna eller bara stapla upp svart på vitt!

2009-01-16 @ 00:22:48
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0