sista helgdagen, lite senare än alla andra

Tisdag kväll och sista dagen på min lång helg. Två extra dagars ledighet på grund av att jag blev sjuk, men imorgon tänkte jag iafa gå till skolan igen. Idag har varit en väldigt skön dag, steg upp vid ett och åt frukost runt två. Sedan har jag läst en prinsessas dagbok 1 , den är ritkgit bra, har inte läst den sen i sexan-sjuan typ. På eftermiddagen fick jag ryck och ville baka, jag läste igenom hela kokboken och blev sugen på hallonmazariner, fast vi hade varken hallon eller mandelmassa så det gick inte. Tänkte då göra både sockerkaka och kladdkaka istället, fast vi hade inte tillräckligt med ägg så det blev bara en kladdkaka. Det var inte så bra, mådde alldles illa efteråt... Sen var jag dum, gjorde 500 situps och tänkte göra 500 till innan jag går och lägger mig! Har inte rört på mig särskilt mycket under helgen, förutom en promenad in till stan och fotbollsturnering i söndag har jag bara varit hemma. De här två sista dagarna har jag inte ens varit utanför dörren. Imorgon blir det annat och om det bara inte är sånt otroligt jobbigt väder ska jag ut och gå lite efter skolan också.

Nu ska jag läsa vidare i min bok, man blir riktigt glad av den, och sedan sova tidigt, före 22.00 hade jag tänkt mig.
Förresten var det en annan sak som gjorde mig glad idag, jag fick svar på mitt mail till en person och det var väldigt kul!
Puss och kram och kyss sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0