Torsdag- värsta dagen

Som sagt var så har dagen inte varit någon höjdare.. hade svårt att somna igårkväll och därför självklart svårt att vakna imorse också. Snoozade i en halvtimme och sedan låg jag där i sängen och försökte hitta på bra anledningar till att få ligga kvar. Den första var som vanligt att jag skulle stiga upp så fort jag bestämt dagens klädsel, något som jag vet att jag aldrig lyckas med förens jag stigit upp och kan titta i garderoben. Men det struntade jag såklart i och låg kvar där i min varma sköna säng... 23 minuter kvar tills jag skulle gå hemifrån, mina ben strejkade. 22 minuter kvar, hela kroppen vägrade stiga upp. 21 minuter kvar, så fort jag rörde mig skrek hela jag att det var absolut nödvändigt att ligga kvar. 20 minuter kvar, jag tände sänglampan i hopp om att bli lite piggare. Det misslyckades men när det bara var 19 minuter kvar bestämde jag mig för att bli 10 minuter sen till skolan och steg sedan upp. Bestämde kläder, åt frukost och gjorde mig iordning.

Kom till skolan endast fem minuter sen och hade engelska. Onödigt som vanligt och mitt humör sjönk ännu mer. Jenn och Manda var flummiga som vanligt och snackade mest på om sin Londonresa, jag kände mig lite utanför och orkade inte med dem, stannade därför kvar i skolan när de drog in till stan. Hade en desperat jakt efter cigg men misslyckades, sedan blev jag chokladsugen men lyckades inte få någon sån heller. Matten var flummig och vi gjorde inte så mycket, detsamma gällde spanskan. Sedan hade jag planerat att åka in till stan under lunchen, meningen var att fixa present till Nico och kanske Fridisen också. Fick dagens första glada besked; samhället var inställt. Yes! Jag, Manda och Jenn drog in till stan, de käkade och kollade på skor och jag köpte Nicos present och min efterlängtade mörka choklad! Dock inga cigg... Sen drev vi omkring ett tag tills jag skulle träffa Pellan och dra på friskis och svettis. Vi gick på någon slags gympa som kallades Ki- nånting ? Den var faktiskt riktigt bra, bestod av typ försvars/boxnings övningar (tror jag ?), kondition/styrka samt avslappning och streching som avslutning. När vi började var jag ganska skeptisk men det blev bättre och bättre! Nu har vi testat det, nästa gång blir det nog något annat, men det var roligt iafa! Vi stötte på Carro också och hon rekommenderade massa saker och sa att gruppträningarna var väldigt bra. Får se, om jag skaffar kort där kanske jag kan gå dit med henne och Frida S ibland..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0