on my way home

Den där promenaden hem från skolan är mycket välbehövd kan jag säga dig. Det är riktigt mysigt att gå och lyssna på musik och tänka över hur dagen har varit. Fast på ca 50 minuter hinner man tänka mycket mer än så, jag hinner tänka typ allt som går att tänkas! Idag planerade jag min kväll, funderade på vad jag skulle skriva om i min privata dagbok som jag började med igår och massa mer. Jag hann bli hungrig också, så när jag kom hem var jag jättesugen på min havregrynsgröt jag hade tänkt göra. Pappa däremot var inte med på mina planer, innan jag hann blinka hade han redan lagat mat åt mig, så jag fick minsann äta det han hade bestämt! 

Men tillbaka till på-väg-hem-från-skolan-hinner-man-tänka-väldigt-mycket, idag tänkte jag mest på stress, en kort sekund av lycka och att uppskatta det man har istället för att tänka på vad man inte har. Jag kan ju säga att min absolut bästa talang brukar vara att se allt det dåliga i mitt liv... eller förut var jag så, men nu ska här bli en förändring! Jag undrar om andra ser hur jag förändrats, eller om det är något jag bara känner själv. När jag tänker tillbaka på hur jag var förut, och hur mitt liv såg ut så känns det som en helt annan person. Maybe baby och who knows kanske är jag likadan utåt, men inåt känns allt mycket bättre! 
       
        jag i åttan och jagtvåårsenare, är jag lik mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

du ser äldre ut:)

2009-01-27 @ 23:15:09
Postat av: mli

Kul att du börjat skriva dagbok! Jag började för knappt två veckor sen: http://emiliez.blogg.se/2009/january/problematiken-med-dagbok-fre.html

2009-01-29 @ 20:31:00
URL: http://emiliez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0